Facebook pages regelgeving rond promoties en acties: Wat mag wel en wat mag niet?

Menno Dijk   •  29 maart 2012

Op 30 maart 2012 gaan alle Facebook fan- & bedrijfspagina’s over op het nieuwe ‘timeline’ design. Met de komst van dit nieuwe design zijn er een aantal belangrijke wijzigingen in de regelgeving rondom het promoten van acties, producten en bedrijven doorgevoerd. Helaas is deze regelgeving zeer moeilijk te vinden op facebook zelf.

Facebook_regels[1]

Na enig zoekwerk trof ik de desbetreffende regelgeving aan. De belangrijkste regels heb ik voor het gemak in het Nederlands vertaald, mijn advies is echter om de originele Facebook pagina’s goed door te lezen alvorens u een promotie of bekendmaking op uw Facebook page gaat plaatsen. Hieronder staan, naar onze mening, de belangrijkste regels in de Algemene Voorwaarden voor Facebook pagina’s:


Regels rondom c
overs (grote afbeelding bovenaan de pagina):

Alle covers zijn openbaar. Dit betekent dat iedereen die een bezoek aan uw pagina in staat is om deze te zien. Covers mogen niet bedrieglijk of  misleidend zijn of inbreuk maken op andermans auteursrechten. U mag mensen niet stimuleren om uw omslag te uploaden naar hun persoonlijke tijdlijnen.

Menno Dijk is sinds 2007 werkzaam bij De Nieuwe Zaak als Designer. Binnen De Nieuwe Zaak houdt hij zich bezig met het bedenken en ontwerpen van verfrissende en converterende webshops, websites en online campagnes.
Reacties
Reageer

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2016 De Nieuwe Zaak

Mis het niet...

Onze experts verzamelen wekelijks het laatste e-commerce nieuws voor u. Meld u nu aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Liever updates op uw tijdlijn? Volg dan De Nieuwe Zaak op: