Facebook pages regelgeving rond promoties en acties: Wat mag wel en wat mag niet?

Nieuws

Op 30 maart 2012 gaan alle Facebook fan- & bedrijfspagina’s over op het nieuwe ‘timeline’ design. Met de komst van dit nieuwe design zijn er een aantal belangrijke wijzigingen in de regelgeving rondom het promoten van acties, producten en bedrijven doorgevoerd. Helaas is deze regelgeving zeer moeilijk te vinden op facebook zelf.

Facebook_regels[1]

Na enig zoekwerk trof ik de desbetreffende regelgeving aan. De belangrijkste regels heb ik voor het gemak in het Nederlands vertaald, mijn advies is echter om de originele Facebook pagina’s goed door te lezen alvorens u een promotie of bekendmaking op uw Facebook page gaat plaatsen. Hieronder staan, naar onze mening, de belangrijkste regels in de Algemene Voorwaarden voor Facebook pagina’s:


Regels rondom c
overs (grote afbeelding bovenaan de pagina):

Alle covers zijn openbaar. Dit betekent dat iedereen die een bezoek aan uw pagina in staat is om deze te zien. Covers mogen niet bedrieglijk of  misleidend zijn of inbreuk maken op andermans auteursrechten. U mag mensen niet stimuleren om uw omslag te uploaden naar hun persoonlijke tijdlijnen.

Menno Dijk

Senior Designer

“Online succes is geen kwestie van toeval maar van timing”

Reageer

  • * graag invullen
  • * graag invullen
  • * graag invullen

  • Google Partner logo
  • adCore Platinum Agency logo
  • Thuiswinkel Business Partner logo
  • Bing Ads Accredited Professional logo
  • Tripolis Dialogue E-mailmarketing Solutions logo
  • FD Gazellen Awards 2013 logo