Campagne voor Wensink bedrijfswagens
Weer aan de slag met Wensink!

Gerben Zingstra   •   Manager Marketing Services

“Normaal voeren we campagnes bijna altijd per merk, hierdoor ziet je doelgroep de boodschap maar doelgroepen met een voorkeur voor andere merken bereik je hierdoor minder goed. Deze keer deden we het anders, met een merk overkoepelende campagne (i.c.m. Wensink Lease & Services), waarbij alle Wensink bedrijfswagens aangesloten waren om zo een bredere doelgroep te bereiken en verkeer te branden richting al onze bedrijfswagens merken.

Doel was branding en samen met Nieuwe Zaak hebben we succesvol de zichtbaarheid en awareness onder de doelgroep vergroot.”

1

De uitdaging

Klanten kunnen bij Wensink naast personenauto’s ook terecht voor een ruim aanbod nieuwe en gebruikte bedrijfswagens van Mercedes-Benz, Ford en Citroën, aangevuld met onderhoud, leasing, financiering en verzekering.

Inzichten

Na de zomer komen ondernemers weer terug van vakantie om weer aan de slag te gaan. Een breed scala aan bedrijfssectoren gebruikt bedrijfswagens waarvan de grootste groepen Bouwnijverheid en Handel zijn.

Vooral kleinere bedrijven (met één werknemer) en particuliere bezitters rijden in oudere bedrijfswagens. Het is belangrijk dat deze ondernemers zorgeloos onderweg kunnen, maar ze zijn zich vaak niet bewust van de staat van hun materiaal of ze stellen het onderhoud uit. Tijd om ze hier bewust van te maken.

Doel

Via een aansprekende campagne voor ondernemers hebben we interesse gewekt voor een nieuwe of gebruikte bedrijfswagen.

 

2

De oplossing

We bedachten een opvallend beeldconcept waarbij nu eens niet de bedrijfswagens, maar de ondernemers centraal stonden! Door middel van dynamische graphics werd de strijdvaardige kreet ‘Weer aan de slag met Wensink!’ als uithangbord toegevoegd. Naast letterlijk “weer aan het werk gaan” is de dubbelzinnige betekenis ook “denk goed na over je materiaal” en kom voor een check langs bij Wensink. Aangenaam en snel weer onderweg. Want je wilt als ondernemer wel goed aan de start verschijnen natuurlijk!

Voor ondernemers die al in het bezit waren van een jonge bedrijfsauto, of die nog geen interesse hadden in een nieuwe, werden als spin-off de Call To Actions ‘verzekeren’ en ‘aantrekkelijk reparatie & onderhoudscontracten’ gecommuniceerd.

Het resultaat

Met deze aansprekende campagne werd een substantiële bijdrage geleverd aan de zichtbaarheid, het aantal leads, afspraken en proefrit aanvragen van Wensink bedrijfswagens. Met deze insteek wisten we een bredere doelgroep te bereiken dan  met een gangbare campagne op merkniveau en konden we meer relevante bezoekers sturen richting de verschillende bedrijfswagens merken van Wensink.

Wensink-Weer aan de slag4a_1534x1534
Wensink-Weer aan de slag4a_1534x1534
Wensink-Weer aan de slag4a_1534x1534

'Een verzorgde uitstraling begint met jouw uithangbord – je bedrijfswagen'

Wensink-Weer aan de slag6a_1534x1534
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!