Campagne voor Cliniclowns: 200% meer donaties!

Julia Hommersen-de Jong   •   Online Marketeer CliniClowns

“Het grote voordeel van de online campagnes is de meetbaarheid van resultaten. Door de meetbaarheid is het mogelijk om de gebruikers tijdens hun journey te volgen en op te volgen en hen zo nog beter van dienst te zijn.”

1

De uitdaging

CliniClowns bestaat inmiddels al meer dan 25 jaar. De clowns brachten in die tijd al meer dan 1,2 miljoen kinderen vrolijkheid en verlichting. Om stil te staan bij de werkwijze van de clowns was de uitdaging om heel Nederland kennis te laten maken met de kracht van de verbeelding. De uitdaging voor de campagne was om met het beschikbare budget een zo groot en relevant mogelijk publiek te bereiken.

2

De oplossing

Bij de start van de campagne hebben we de verschillende behoeften per fase in de customer journey in kaart gebracht. Vervolgens zijn de uitingen daarop afgestemd, zodat we de gebruiker in elke fase een relevante opvolging bieden.

Hoe kan de kracht van de verbeelding beter worden overgebracht dan door beeld of geluid? Door de combinatie van beide! Voor de campagne is er een tv commercial en radio spot ontwikkeld om een groot deel van Nederland te kunnen bereiken. Om het bereik te vergroten onder de doelgroep die niet of minder te bereiken zijn via tv en/of radio hebben we de campagne door vertaald naar YouTube en digitale radio als aanvulling op tv en radio. Bijkomend voordeel is dat uit onderzoek blijkt dat het effect op advertentie herkenning, brand awareness en de overweging van het merk wordt vergroot door de toevoeging van online TrueView video’s aan tv campagnes. In de onderstaande afbeelding zijn de fasen in de customer journey, de behoeften, communicatie en kanalen schematisch weergegeven.

Het resultaat

Het grote voordeel van de online campagnes is de meetbaarheid van resultaten. Door de meetbaarheid is het mogelijk om de gebruikers tijdens hun journey te volgen en op te volgen. Voor deze campagne hebben we o.a. gebruik gemaakt van TrueView video’s en digitale radio, waarbij we kijkers en luisteraars vervolgens konden volgen en opvolgen met voor hun relevantie uitingen en communicatie.

Als je meer wilt weten over de voordelen van online kanalen lees dan ook vooral ons artikel over de inzet van online kanalen in campagnes.

De verbeeldingscampagne heeft mooie resultaten opgeleverd en heeft Nederland de kracht van de
verbeelding laten ervaren.

  • 0%
    meer gebruikers
  • 0%
    meer donaties

Een beetje verbeelding doet wonderen voor Tobias



cliniclown_banners_1534x1534
cliniclown_STDC_1534x1534

De kracht van verbeelding

verbeelding_1534

Meer weten over ons werk?

We helpen je graag verder.
Neem contact op
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2019 De Nieuwe Zaak