Daily Fresh Food

Marcel Devilee   •   Algemeen Directeur

Klantvriendelijke en toekomstbestendige webshop

“Wij wilden onze ruim 45.000 orderregels per week verder uitbouwen en klanten online een betere gebruikerservaring bieden. De Nieuwe Zaak heeft samen met ons een online omgeving gecreëerd, waarmee we onze bedrijfsprocessen hebben kunnen optimaliseren en we volledig toekomstproof zijn.”

1

De uitdaging

Daily Fresh Food levert verse ingrediënten aan horeca en grootgebruikers (ziekenhuizen etc.) en ontvangt online wekelijks meer dan 45.000 orderregels. Het bestaande commercesysteem faciliteerde dat onvoldoende en was bovendien niet ideaal voor verdere professionalisering en schaalvergroting. Daarnaast beschikte de organisatie nog niet over een corporate website.

Daily Fresh Food heeft De Nieuwe Zaak gevraagd om een toekomstbestendig (technisch) landschap, inclusief geïntegreerde webshop en corporate site, te creëren waarmee de bestaande omzet zonder risico’s gehandhaafd kan worden, verdere groei mogelijk gemaakt wordt en de klantgerichtheid naar een hoger niveau gebracht kan worden.

2

De oplossing

Om te komen tot de meest geschikte oplossing hebben we strategiesessies georganiseerd op basis waarvan de ‘Why’ van de organisatie is aangescherpt, persona’s met de bijbehorende buyer journeys zijn opgesteld en de technische vereisten zijn geformuleerd. Vervolgens is er een keuze gemaakt voor de te implementeren software.

Het ontwerp van zowel de corporate website als de webshop is  vervolgens afgestemd op de persona’s en hun journeys om een zo goed mogelijke klantbeleving te waarborgen. Bij de keuze voor de techniek (platformkeuze) is rekening gehouden met de grote hoeveelheden data en benodigde productinformatie en de ambitie van Daily Fresh Food.

3

Het resultaat

Daily Fresh Food heeft nu een toekomstbestendige webshop en een corporate website die beide zijn gebouwd op Intershop. Op de corporate site komen de why en haar positionering nu sterk naar voren. De bestelmodule van de webshop biedt klanten de mogelijkheid om op gedetailleerde wijze een order samen te stellen op basis van persoonlijke voorkeuren. Verrijking van de productinformatie wordt gedaan met behulp van de Product Information Management-software van inRiver en om een goede uitwisseling van data (voorraad, bestellingen, historie, prijzen, levertijden, etc.) tussen de webshop en de overige systemen te bewerkstelligen zijn de benodigde koppelingen gerealiseerd.

Een nieuw toekomstbestendig e-commerce landschap

Meer weten over onze cases?

Maak vrijblijvend een afspraak en we vertellen u graag meer.
Neem contact op
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak