Wachtwoord optimalisatie

Jeffrey Froling   •   Product Owner Omnichannel

Agile aanpak zorgt voor continue verbetering

Door een goede samenwerking tussen de De Nieuwe Zaak en Miss Etam weten we steeds weer conversie verhogende verbeteringen door te voeren. De sterke communicatie tussen de leden van het agile team en de betrokkenheid van de stakeholders zorgt voor constante ideeën voor verbetering van missetam.nl.

1

De uitdaging

Omdat online shoppen altijd beter kan, voeren we samen met Miss Etam vele conversieverhogende aanpassingen door. We kijken hierbij geregeld naar de doorstroom van landingspagina tot aan de transactie. Data toonde aan dat de bezoekers die tijdens het bestelproces hun wachtwoord opvragen, vaak afhaken. 

2

De oplossing

De oplossing was gevonden dankzij het multidisciplinaire team met zowel engineers als marketeers.  Uit de technische analyse bleek dat tussen het aanvragen van het 'wachtwoord vergeten' en het ontvangen van de mail onnodig veel tijd zat. Door een andere (en snellere) cloud based email provider te implementeren kregen bezoekers die hun wachtwoord niet meer wisten, sneller hun ‘wachtwoord vergeten’ mail. Bezoekers kunnen nu met minder oponthoud en verwarring hun bestelling afronden.

3

Het resultaat

Door een andere service te implementeren voor de ‘wachtwoord vergeten’  -afhandeling, wisten we de omzet te verviervoudigen.  Uit de wachtwoord vergeten mail kwamen twee keer zoveel bezoeken en twee zoveel bestellingen. Dit resultaat was hoger dan de verwachte stijging.

  • 0%
    meer omzet
  • 0x
    zoveel bezoekers
  • 0x
    zoveel bestellingen

Meer weten over ons werk?

We helpen je graag verder.
Contact
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak