EK Leeuwinnen penning van Koninklijke Nederlandse Munt

Marten Schuurman   •   Coördinator Online Marketing

"Binnen een uur waren er al duizenden verkopen"

“Iedereen bij de Koninklijke Nederlandse Munt en haar partners heeft in kort tijdsbestek hard gewerkt om de lancering van de Oranje Leeuwinnen penning mogelijk te maken. Direct na het fluitsignaal van de finale was het mijn beurt om alles wat we de dagen hiervoor hadden voorbereid in gang te zetten. De productpagina ging live, de EDM ging er uit, De homepage werd aangepast, er verscheen een nieuwsbericht en het Facebook bericht ging direct online, zodat deze gepromoot kon worden. Het resultaat mag er zijn, binnen een uur waren er al duizenden verkopen en dankzij deze actie hebben we een nieuwe doelgroep kunnen aanspreken.

1

De uitdaging

De Nieuwe Zaak werkt al 8 jaar samen met Koninklijke Nederlandse Munt (KNM) op het gebied van online marketing & techniek. Vorige week speelde KNM in op de actualiteit door een speciale penning uit te geven op het moment dat onze Oranje Leeuwinnen voetbalkampioen zouden worden. Het idee werd op dinsdag bedacht, en die zondag zouden onze dames dan Europees kampioen kunnen worden. Dus slechts 3,5 ‘werkdag’ de tijd voor het opzetten van de campagne. Én onze dames moesten zelf ook nog even 2 wedstrijden winnen natuurlijk: de halve finale en de finale zelf…

Aan De Nieuwe Zaak de uitdaging om samen met KNM deze campagne op te zetten en te zorgen dat deze penning bekendheid kreeg en verkocht werd. Een secundair doel naast de verkoop was het aantrekken van nieuwe klanten voor KNM.

2

De oplossing

Om de verkoop van de penning te stimuleren én nieuwe klanten te bereiken voor KNM, hebben wij hiervoor de volgende marketingkanalen ingezet:

  • Facebook Ads
  • Search Ad
  • Responsive Ad
  • Creatie visuals voor homepage take-over op VI.nl
  • SEO
  • Nieuwsbrief
3

Het resultaat

Met de inzet van bovengenoemde marketingkanalen hebben we 31% nieuwe bezoekers weten te bereiken. Hiervan heeft 23% geconverteerd. Van alle kopers van de penning was 22% een nieuwe klant. Social was de meest effectieve manier om nieuwe klanten te bereiken en het bezoek wat via de organische zoekresultaten kwam, was het best converterende bezoek. KNM is met de Oranje Leeuwinnen penning in tientallen (online) kranten genoemd, waaronder het AD, de Telegraaf en op Nu.nl. De uiteindelijke oplage van de Oranje Leeuwinnen penning is 10.350 geworden.

KNM case voorbeeld

  • 0%
    Nieuwe bezoekers
  • 0%
    Conversie
  • 0%
    Nieuwe klanten
  • 0,5
    werkdag

Meer weten over onze cases?

Maak vrijblijvend een afspraak en we helpen je graag verder.
Contact
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak