Krachtige leadgeneratie campagne met Facebook

Carlos Hovel   •   Online Marketeer Expresso

Leadadvertenties op Facebook/Instagram kunnen op verschillende manieren worden gebruikt. Bij Expresso hebben wij Facebook lead ads ingezet om onze e-mailbase te laten groeien. Het aantal leads is toegenomen en dit tegen een lage cost per lead (CPL) van slechts €0,75.

1

De uitdaging

Expresso Fashion is een sterk Nederlands modemerk. Het bedrijf heeft zowel fysieke winkels als een webshop. Het merk richt zich op vrouwen met collecties die elegantie, comfort, originaliteit en individualteit uitstralen. Gedurende het jaar heeft het merk diverse sales periodes zowel online als offline. Bij het uitrollen van deze campagnes is e-mail een belangrijk kanaal door de zeer loyale base. Maar hoe groeit je base met nieuwe loyale abonnees?

 

2

De oplossing

Om de e-mailbase te voeden met nieuwe abonnees is een leadgeneratie campagne uitgedacht, gekoppeld aan de sale periode. Met een incentive, namelijk nog eens 10% extra korting op de sale producten. De campagne is getarget op de doelgroepen die in de afgelopen periode een bepaalde intentie hebben afgegeven, zoals page likers en websitebezoekers. Deze websitebezoekers zijn gesegmenteerd op cookietijd (14, 30, 90 en 180 dagen). In alle advertentiegroepen zijn vervolgens de bestaande nieuwsbrief abonnees uitgesloten. Vanuit Clang is vervolgens de koppeling gelegd met Facebook zodat we de “nieuwe klanten” eenvoudig en geautomatiseerd kunnen opvolgen. Niet een standaard welkomscampagne, maar een specifieke campagne op basis van het gedrag van deze groep.

Het resultaat

Binnen drie werkdagen hebben we ruim 500 leads weten te genereren tegen een gemiddeld bedrag per lead (CPL) van €0,75. Dit terwijl een e-mailadres gemiddeld €20,- euro waard is. We hebben ruim 21.500 personen weten te bereiken met de lead ads, een conversie percentage van 2,5%!

  • 0
    Leads
  • 0 cent
    CPL
  • 0
    Uniek bereik
  • 0%
    Conversiepercentage
1534
1534

Meer informatie?

Wil jij meer weten over onze marketing dienstverlening?
Neem contact op
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak