Website voor nieuw speelgoed merk Twickto in 9 weken live!

Thomas Lijklema   •   Product Owner

Efficiënte samenwerking

Binnen 9 weken een volledig werkende en met de juiste content gevulde B2C site opzetten voor een nieuw speelgoedmerk; ga er maar aan staan. Met de juiste disciplines in het Scrum-team en een helder uitgangspunt hebben we het voor elkaar gebokst. Designers, Front- & backend developers werkten parallel aan de ontwikkeling van het platform. Zo konden we op een snelle en efficiënte wijze een mooie, goed werkende site neerzetten en kon Twickto landelijk gelanceerd worden!

1

De uitdaging

Het was 1995 toen Gert-Jan de Wilde een eigen constructiespeelgoed bedacht. Nadat 22 jaar een prototype in een kluis heeft liggen wachten zorgt zoon Robin er nu voor dat de eerste dozen "next level constructiespeelgoed" in de speelgoedwinkels liggen. Twickto, een nieuwe Nederlandse speler in de speelgoedbranche, maar dit familiebedrijf heeft al meer dan 45 jaar ervaring in ondernemen en techniek. Ongeveer een jaar geleden deelden de ondernemers hun droom met ons en een aantal andere partijen. De uitdaging was om hier een succes van te maken en het speelgoed voor de feestmaanden te introduceren bij het publiek.

2

De oplossing

Toen ging het snel: onderzoeken bij de doelgroep (kinderen en ouders), positionering, brandsprints, contentstrategie en een nieuwe website voor de zakelijke markt. Vervolgens zijn we verder gegaan met ontwikkeling voor de consumentenmarkt: van product naar beleving. Daar waar de zakelijke website een meer functioneel karakter heeft verplaatst de consumenten website zich volledig in de doelgroep. Op basis van het door De Nieuwe Zaak voorgestelde online marketing- en visueel concept "Geen droom te groot" zijn een tiental werelden rondom constructie bouwwerken gecreëerd. Overtuigend naar volwassenen en inspirerend naar kinderen met loyaliteit en conversie als doel.

3

Het resultaat

In 9 weken tijd hebben we dit dynamisch vernieuwende concept voor de consumenten site live gezet. Inmiddels ligt het speelgoed in de winkels en gaan we door met de (online) branding campagne. Een prachtige basis is gelegd met veel ambitie voor de toekomst. Geen droom te groot!

 

Meer weten over ons werk?

We helpen je graag verder.
Contact
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak