Data driven marketing

Een virtueuze cirkel.

“Marketingactiviteiten creëren data en deze data stimuleren jouw marketingactiviteiten.”

De klant centraal zetten en het creëren van loyale klanten staat bovenaan elk strategisch plan. Maar hoe doe je dit? Vernieuwde internettechnologieën maken het mogelijk dat er steeds meer data over de klant verzameld, opgeslagen en uitgewisseld wordt. Deze data kun je vervolgens gebruiken om jouw klant persoonlijke, op maat gemaakte, aanbiedingen en/of informatie te sturen. Jouw marketingstrategie vanuit data gedreven is dus het meest relevant voor de klant. Hoe dit voor jouw organisatie werkt, welke databronnen er zijn, welke je inzet en hoe je dit kunt automatiseren lees je hier!

“Ik wil iets met data, maar ik weet niet wat.”

Data wordt ook wel het nieuwe goud genoemd. Daarom willen bedrijven steeds vaker ‘iets’ met data. Maar om die pot goud te vinden zijn er een aantal voorwaarden waar organisaties aan moeten voldoen. Wij onderscheiden zes deelgebieden voor je.

Lees verder

De eerste stappen richting data driven commerce

De overload aan beschikbare data maakt het niet altijd makkelijk om de juiste informatie te gebruiken voor jouw data gedreven marketingcampagnes. Wij brengen de verschillende databronnen voor je in kaart en geven je inzicht in hoe je de eerste stappen zet richting een data driven commerce organisatie.

Lees verder

Aan de slag met marketing automation

Terwijl marketing goeroes de rooskleurige toekomst in automatisering voor je schetsen, is het in de praktijk brengen vaak lastig. Er zijn nog maar weinig bedrijven gestructureerde stappen aan het zetten op het gebied van marketing automation. Want waar begin je en wat zijn de randvoorwaarden om marketing automation goed toe te kunnen passen?

Lees verder

Meer data driven marketing?

Data Driven Commerce Event was een groot succes! Lees hier alles over:

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2019 De Nieuwe Zaak