Data Management Platform

Het is vast geen verrassing dat data vandaag de dag zeer waardevol kan zijn voor je organisatie. Data leert je meer over je klanten, zoals hun koopgedrag, wie ze zijn en waar je ze kan vinden. Met behulp van data kun je klanten vervolgens gericht targetten en op elk relevant moment in de customer journey aanwezig zijn. Want hoe relevanter de boodschap, hoe groter de kans dat je klant reageert op je uiting. Daarnaast verwachten klanten tegenwoordig dat bedrijven ze écht kennen, vanaf het moment dat ze voor het eerst met een merk in aanraking komen tot hun laatste telefoontje met de klantenservice. Een gesprek starten is de eerste stap, maar écht converseren met je klant is wat een waardevolle relatie creëert. Daarmee kan je er voor zorgen dat jouw klant zich begrepen en gehoord voelt.

Een Data Management Platform (DMP) verzamelt, sorteert en analyseert data op één centrale plek. Laat data voor je werken, en start met converseren!

Wat is een DMP?

Een platform waarmee data wordt verzameld en centraal wordt gebruikt ten behoeve van marketinguitingen.
Daarbij wordt een klantprofiel gebouwd, dat input verschaft voor marketing automation.

DMP vs. CDP: wat is het verschil? 

Een Data Management Platform (DMP) en een Customer Data Platform (CDP) hebben vaak een verschillende oorsprong en daarom hun eigen krachten. Tegenwoordig groeien deze systemen steeds verder naar elkaar toe en bieden ze vaak soortgelijke functionaliteiten. De geschiktheid van de systemen hangt af van de maturity van jouw organiseren. Wij adviseren je over welk systeem het beste bij jouw organisatie past.

Waarom kiezen voor een DMP?

  • Breng data uit zowel on- als offline bronnen samen om een 360 graden beeld te krijgen van een gebruiker in realtime
  • Optimaliseer je marketinginzet door je eigen data centraal te stellen in het creëren van een unieke klantervaring
  • Stuur je klantervaring aan vanuit één centraal punt over de verschillende touchpoints
  • Communiceer de meest relevante boodschap, op het juiste moment, op de juiste plaats aan de juiste persoon

Voordelen van een DMP:

  • Vergroot de ROI van marketingactiviteiten
  • Haal meer en sneller inzichten uit je data
  • Voorkom verspilling van je advertentiebudget
  • Creëer overzicht en structuur in je data
  • Maak op feiten gebaseerde beslissingen
  • Stuur in real-life op het gedrag van je klanten

Partnerships

De Nieuwe Zaak werkt samen met meerdere systemen. Deze partnerships zijn tot stand gekomen na een uitgebreide scan van alle systemen. Al onze partners bieden betrouwbare en waardevolle systemen. Op basis van de verschillen in functionaliteit en de behoefte van jouw organisatie kunnen we jou adviseren bij het kiezen van het juiste systeem.

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

  1. Wij nemen je mee in de kansen en mogelijkheden van een DMP / CDP voor jouw organisatie.
  2. Advies en selectie van het juiste passende systeem.
  3. Het uitwerken van de use cases voor een DMP die passen bij de marketingvragen
  4. Ondersteuning bij het up en running krijgen van je systemen.
  5. Adviseren en begeleiden van de technische implementatie.
  6. Met onze marketingteams zorgen we ervoor dat je het optimale uit je DMP haalt.

Meer informatie? Lees dan onze blog!

Benieuwd naar wat een DMP voor jouw organisatie kan doen?

Onze experts helpen je graag verder.
Neem contact op

Webinar DMP – Eindelijk je klant centraal?

Is een DMP écht nodig en hoe kies je de juiste? Op donderdag 28 juni organiseren wij een webinar met het thema Data Management Platform – Eindelijk je klant centraal? Iedereen heeft het tegenwoordig over een Data Management Platform (DMP). Wat is het? Heb jij het nodig en waarom? Waar moet je rekening mee houden en hoe kies je de juiste? Tijdens het webinar vertellen we alles wat je moet weten!

Schrijf je hier in!

Meer weten over DMP?

Onze specialisten delen graag hun kennis met jou!
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak