
Digital Advertising
Behaal jouw doelstelling met betaalde digitale media
Er zijn volop mogelijkheden om met betaalde digitale media je doelgroep te bereiken. Digital Advertising kan daarom binnen de gehele customer journey een belangrijke rol spelen.
Je kunt video en programmatic display inzetten om je doelgroep te informeren of te activeren. Maar je hebt ook transactie- of lead gerichte performance marketing campagnes. Hierbij kun je denken aan zoekmachine marketing, vergelijkers en marketplaces. En wat dacht je van het veelzijdige adverteren op social media?
Door het juiste kanaal of platform in te zetten kun je goed sturen op het behalen van jouw doelstellingen. Dat kan bijvoorbeeld omzet, bereik, winst of engagement zijn. En altijd geldt: Hoe beter je campagnes zijn ingericht, hoe beter het resultaat en hoe meer je uit jouw geïnvesteerde budget haalt.
Digital Advertising is voor elke organisatie waarbij digitale marketing een rol speelt. B2C of B2B, retail of service, webshop of groothandel; voor alle sectoren en branches kan het van toegevoegde waarde zijn.
Voordelen van Digital Advertising
Resultaatgericht
Met Digital Advertising kun je goed sturen op concrete en meetbare resultaten. Deze resultaten kun je bijvoorbeeld halen op het gebied van bereik, websitebezoek, omzet of winst.
Data-driven
Veel advertising data is praktisch real-time beschikbaar. Er kan dus continu worden geoptimaliseerd om het beste resultaat te behalen. Ook helpt data om vooraf de juiste keuzes te maken.
Impact
Door het grote aanbod aan advertentieplatformen en kanalen heb je een flinke gereedschapskist tot je beschikking om maximale impact te realiseren op je (bedrijfs)doelstellingen.
Wat we doen
DATA-DRIVEN ADVERTISING
We werken volgens ons Data-driven Maturity Model, zodat we precies weten wat de volgende stappen van jouw organisatie moeten zijn op het gebied van:
- Search Engine Advertising (zoekmachine marketing)
- Display Advertising
- Video Advertising
- Social Media Advertising
- Programmatic Advertising
- Marketplaces
- Remarketing
- Feed-based Advertising
- Strategie
- Trainingen
- Reviews
- Affiliate Marketing
- Vergelijkers
PARTNERS
Om het beste resultaat voor onze klanten te behalen werken onze Digital Advertising experts in de Performanceteams met een diverse groep partners:
- Google (Premium Partner)
- Microsoft Advertising
- Channable
- ChannelEngine
- Bol.com
- Datatrics
- Sparque
- Blueconic
- Google Marketing Platform (Display & Video 360)
Het Digital Advertising stappenplan
Door te werken met een duidelijk stappenplan worden altijd de belangrijkste elementen en randvoorwaarden van een campagne meegenomen.
1. Doelen formuleren
We beginnen met het bepalen van doelstellingen om tot een ambitieuze en realistische stip aan de horizon te komen.
2. Kanaalmix en inzet bepalen
Op basis van de doelstellingen bepalen we de kanalen en middelen die hier het beste een bijdrage aan kunnen leveren.
3. Campagnes inrichten
We werken de campagnes uit en verwerken daarin de vooraf opgedane inzichten, zoals doelgroepen, tijd of geografie.

4. Data verzamelen
Nu begint het leerproces, waarbij de campagneresultaten binnenkomen. Ze krijgen we inzicht in bijvoorbeeld zoekwoorden, doelgroepen en uitingen.

5. Optimaliseren
We passen de opgedane inzichten toe om de campagnes bij te sturen, zodat ze nog beter bijdragen aan het behalen van de doelstellingen Dit is continu, zolang de campagnes lopen.
4. Data verzamelen
Nu begint het leerproces, waarbij de campagneresultaten binnenkomen. Ze krijgen we inzicht in bijvoorbeeld zoekwoorden, doelgroepen en uitingen.
5. Optimaliseren
We passen de opgedane inzichten toe om de campagnes bij te sturen, zodat ze nog beter bijdragen aan het behalen van de doelstellingen Dit is continu, zolang de campagnes lopen.