Data Driven Commerce

Big Data en Data Analytics veranderen de manier waarop we zaken doen en hoe we organisaties leiden voorgoed.

Aan de slag met Big Data

Data is op zichzelf niets bijzonders of onderscheidend, sterker nog het is in iedere organisatie volop aanwezig. Data wordt pas onderscheidend als je in staat bent om deze data te gebruiken om je klanten beter te bedienen of om je bedrijfsprocessen verder te optimaliseren.

De meeste bedrijven weten dat ze iets met Big Data moeten gaan doen, maar leven nog in de veronderstelling dat het groot en complex is. Dit is een van de grootste misvattingen omtrent Big Data.

Een andere misvatting is dat je gelijk nieuwe technologie nodig hebt om met Big Data aan de slag te gaan. Het is juist de kunst om klein te beginnen met de data die je al hebt. We verbazen ons iedere keer weer over onbenutte mogelijkheden en het laag hangende fruit dat we in reeds beschikbare data ontdekken. Het mooie hiervan is dat je de eerste successen relatief eenvoudig kan boeken en daarmee het verantwoorde fundament legt om stapje voor stapje verder investeren in Big Data en Data Analytics.

Denk groot,
begin meteen

Data = Groei

Data gedreven bedrijven zijn gemiddeld 5% productiever,
halen 6% hogere marges
en groeien 25% harder!

Data Driven Commerce

De Nieuwe Zaak vormt een team van ruim 80 experts. Ieder met zijn of haar eigen specialisme, maar allemaal met dezelfde passie voor e-commerce.

Hoeveel waarde zit er in jouw data?

“Information is the oil of the 21st century, and analytics is the combustion engine”, zei Peter Sondergaard, senior vicepresident en global head of research bij Gartner enkele jaren geleden tijdens het jaarlijkse IT Expo-event van de organisatie.

Het belang van data neemt toe en organisaties zoeken dan ook naar manieren om meer te doen met hun data. Want wie dat goed doet, wint aan concurrentiekracht.

Data Driven Commerce model

Om bedrijven in staat te stellen meer met hun data te laten doen, ontwikkelde De Nieuwe Zaak een nieuw model dat zich onderscheidt door zijn eenvoud en een snelle implementatietijd.

De kern van het model is dat een organisatie met behulp van het model alle relevante data rond zijn commerciële activiteiten verzamelt en deze vervolgens zo analyseert dat waardevolle inzichten ontstaan en actie te nemen is.

Het Data Driven Commerce-model is ontwikkeld om organisaties meer controle en grip te bieden bij het realiseren van hun businessdoelstellingen.

Het model geeft inzicht in de prestaties van de organisaties in relatie tot het klantgedrag. Het is voldoende schaalbaar om een oneindig aantal databronnen te ontsluiten en data uit die bronnen in een zodanig formaat te gieten dat deze bruikbaar is voor analyses.

Sander Beckers

Sander is Business Intelligence Specialist bij de nieuwe zaak. Door data te analyseren en bewezen klantinzichten te verzamelen houdt hij zich voornamelijk bezig met het continu optimaliseren van resultaten. 

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Maak vrijblijvend een afspraak en we helpen je graag verder.
Neem contact op
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak