Web analytics congres 2012

Web analytics congres 2012

en   •  16 maart 2012

Het web analytics congres had dit jaar wel een hele bijzondere spreker. Web analytics visionair Avinash Kaushik gaf een wervelende keynote over hoe je echt effectief met je waardevolle analyse data om moet gaan.

webanalyticscongres2012[1]

Marketing strategie
De kern van de boodschap was hoe je je bezoekers kunt beïnvloeden (marketing) met een aansprekende beleving (magic) en hoe je daarmee waarde toevoegt voor je webwinkel (money).

Meet de juiste dingen
Bovenstaande is het uitgangspunt voor het op de juiste manier interpreteren van je web analytics data. Daarnaast is het cruciaal om ook de juiste data te meten om je performance duurzaam te optimaliseren. Hij gaf het volgende overzicht van wat de belangrijkste metrics zijn:

  • Bounce rate
  • Site speed
  • Loyaliteit
  • Brand destruction
  • Cart abandon rate
  • Context tussen marketing kanalen
  • Doelen
  • Macro en Micro conversies

Door ook beter inzichtelijk te maken wat de waarde van je Micro conversies is, de economische waarde, meet je ook de toekomstige waarde van het huidige bezoekersgedrag. Hiermee ben je in staat om nauwkeuriger budgeten toe te kennen aan de diverse kanalen. Het voordeel is dat je meer stuurt op Branding values en Customer Livetime Value dan in plaats van alleen op directe omzet.

Auteurs

Mirle is marketing & communicatie medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen De Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2020 De Nieuwe Zaak