Web analytics congres 2012

Rianne Bark-Lunenborg   •  16 maart 2012

Het web analytics congres had dit jaar wel een hele bijzondere spreker. Web analytics visionair Avinash Kaushik gaf een wervelende keynote over hoe je echt effectief met je waardevolle analyse data om moet gaan.

webanalyticscongres2012[1]

Marketing strategie
De kern van de boodschap was hoe je je bezoekers kunt beïnvloeden (marketing) met een aansprekende beleving (magic) en hoe je daarmee waarde toevoegt voor je webwinkel (money).

Meet de juiste dingen
Bovenstaande is het uitgangspunt voor het op de juiste manier interpreteren van je web analytics data. Daarnaast is het cruciaal om ook de juiste data te meten om je performance duurzaam te optimaliseren. Hij gaf het volgende overzicht van wat de belangrijkste metrics zijn:

  • Bounce rate
  • Site speed
  • Loyaliteit
  • Brand destruction
  • Cart abandon rate
  • Context tussen marketing kanalen
  • Doelen
  • Macro en Micro conversies

Door ook beter inzichtelijk te maken wat de waarde van je Micro conversies is, de economische waarde, meet je ook de toekomstige waarde van het huidige bezoekersgedrag. Hiermee ben je in staat om nauwkeuriger budgeten toe te kennen aan de diverse kanalen. Het voordeel is dat je meer stuurt op Branding values en Customer Livetime Value dan in plaats van alleen op directe omzet.

Rianne is Marketing Manager. Binnen De Nieuwe Zaak is zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van corporate marketing- en communicatie uitingen, leadgeneratie en events. Daarnaast werkt ze multidisciplinair samen met verschillende teams om samen tot optimale resultaten te komen en De Nieuwe Zaak op de kaart te zetten.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak