Website-optimalisatie: Hoe kom je er achter waarom bezoekers in je webshop afhaken?

Friederike Niehoff   •  20 april 2015

Dankzij web analytics weten we ontzettend veel over wat mensen online doen, of juist niet doen. Het is dan ook relatief eenvoudig om te achterhalen dat en waar bezoekers afhaken. Dit kan veel verschillende redenen hebben, maar de uitdaging is om hier vervolgens de juiste interpretatie aan te geven: waarom haakt een bezoeker op een bepaald moment af?

Waarom_haken_bezoekers_af_webshop

Een vraag die erg lastig te beantwoorden is vanuit data. Het antwoord heb je wel nodig voor een effectieve optimalisatie. Dit vierde artikel uit de serie website-optimalisatie zal verschillende methodes voorleggen om te achterhalen waarom bezoekers in je webshop afhaken.

Status Quo

We hebben in deze serie inmiddels realistische doelen voor onze webshop geformuleerd, persona’s ontwikkeld en het gedrag van het mysterie dat gebruiker heet in kaart gebracht. Al deze informatie kunnen we gebruiken om te achterhalen waarom bezoekers afhaken. Er zijn tevens talloze blogs en infographics gepubliceerd die mogelijke redenen laten zien waarom bezoekers afhaken.

Lees het hele artikel op Emerce.nl

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak