Website-optimalisatie: welke aanpassingen leveren het meeste rendement op?

Wouter van der Heijden   •  9 juli 2015

In het vorige artikel over website-optimalisatie is te lezen hoe je knelpunten vertaalt naar oplossingen. Een resultaat hiervan is vaak een lijst met een aantal verbeterpunten. Hoe schat je nu in bij welk verbeterpunt je moet beginnen om je website te optimaliseren?

Week 28 - blog Wouter

Stel: Je hebt inmiddels doelen voor je website opgesteld en hebt in kaart waar jouw website goed presteert, maar ook waar deze minder presteert. Daarnaast weet je waarom bezoekers afhaken en je hebt knelpunten naar mogelijke oplossingen vertaald. Vervolgens heb je vaak een lijst met tientallen verbeterpunten, maar hoe schat je nu in bij welke je moet beginnen?

Noodzaak

Uit je analyses en onderzoeken is een hele lijst met verbeterpunten naar voren gekomen. Het liefst wil je alle punten doorvoeren, maar ontbreekt het aan middelen. Dit kan zijn in de vorm van tijd (de wijzigingen van de website kosten te veel tijd), maar ook financieel (er is geen budget om alle punten door te voeren). Prioriteren doe je omdat je niet alles door kunt voeren en omdat je dié verbeterpunten wilt implementeren die het meeste rendement opleveren. Het meeste rendement kun je alleen bepalen wanneer je weet hoeveel de aanpassingen je potentieel gaan opleveren en welke effort het gaat kosten om de aanpassingen door te voeren.

Lees het hele artikel op Emerce.nl

Wouter van der Heijden is CRO & Webanalytics Consultant. Binnen De Nieuwe Zaak houdt hij zich bezig met het continu optimaliseren van resultaten op basis van data-analyse en bewezen klantinzichten.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak