De groeiende noodzaak van meaningful reliable content in e-mailmarketing

De groeiende noodzaak van meaningful reliable content in e-mailmarketing

Roger van Kampen   •  19 mei 2015

Het is vandaag de dag een grote uitdaging om goede emailmarketing te bedrijven. Elke e-mailmarketeer weet dat het een behoorlijke uitdaging is om hoge open rates en click-through rates te scoren op e-mailcampagnes.

MRC_emailblog

Om er daarnaast ook nog voor te zorgen dat de conversie zo hoog mogelijk is zodra men geland is op de webshop of website, is al helemaal een uitdaging. Want voordat de klant uit de e-mail bij het werkelijke conversiemoment is, ben je alweer een paar klikken verder. En eigenlijk weet iedere online marketeer dat elke klik er één te veel is.

De creatie van relevante content, diepe segmentaties en koppelingen met webshops, e-commerceplatformen, data warehouses en CRM zijn nog steeds zaken waar stappen gemaakt worden. We zien vaak dat e-commercesites wel de intentie hebben om hun e-mailmarketingcampagnes naar the next level te tillen, maar dat deze optimalisaties uiteindelijk vaak niet snel genoeg van de grond komen.

Hoe kunnen e-mailmarketeers het vandaag de dag anders en beter doen?

Veel e-mailmarketeers kunnen stappen maken door meer vooruit te denken en zichzelf vragen te stellen voordat je e-mails uitstuurt. De e-mailmarketeer kan bewuster gaan mailen en zichzelf elke keer als doel stellen meer zinvolle betrouwbare content te willen versturen.(Sending more meaningful reliable content = MRC)

Lees het hele artikel op Marketingfacts.nl

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak