Zo kies je het beste e-mailmarketing platform!

Remon van Maurik   •  14 juli 2015

E-mailmarketing is volop in ontwikkeling. De tijd van het versturen van een simpel mailtje is voorbij. Waar segmentatie en personalisatie een steeds prominentere plek krijgt binnen de e-mailmarketingstrategie. Steeds meer bedrijven kiezen voor een e-mailmarketingplatform. Maar hoe maak je hier de juiste keuze?

Wat is een e-mailmarketingplatform?

Een e-mailmarketingplatform, of ESP, is een online platform waarmee je e-mailmarketingactiviteiten kunt uitvoeren. Het platform fungeert als de fundatie voor al je e-mailmarketingactiviteiten, het is als ware de schakel tussen de verzender en jouw doelgroep(en).

E-mailmarketingplatformen zijn er in alle soorten en maten. In essentie zijn alle e-mailmarketingplatformen hetzelfde, namelijk ze versturen mails. Alleen het ene e-mailmarketingplatform bevat meerdere en andere functionaliteiten dan de ander. Het is van belang dat er een platform wordt gekozen die past en bijdraagt aan de behoeftes van  jouw organisatie. Gaat de voorkeur uit naar een groter e-mailmarketingplatform, die wereldwijd actief is, of gaat de voorkeur uit naar een kleiner e-mailmarketingplatform die alleen in Nederland actief is?

Lees het hele artikel op Marketingfacts.nl

Rémon van Maurik is E-mail HTML Consultant. Binnen De Nieuwe Zaak houdt hij zich bezig met de realisatie en optimalisatie van e-mailmarketing campagnes en helpt hij klanten maximaal rendement uit hun loyale klanten te halen.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak