Haal meer uit je (verlopen) acties!

Haal meer uit je (verlopen) acties!

Rianne Bark-Lunenborg   •  23 februari 2015

Dagelijks worden wij overspoelt met acties van bedrijven. Acties gericht op het stimuleren van de verkoop van bepaalde producten. Bijna elke webshop maakt wel een nieuwsbericht over de betreffende actie, maar wat gebeurt er wanneer de actie voorbij is?

meer_uit_acties_mf2
Een actie kan heel groot worden en ook nog jaren relevant blijven. Daarom is het bij het maken van een actiepagina erg belangrijk om vooraf te bedenken hoe je deze pagina binnen je webshop plaatst, zodat je hier ook na de actieperiode nog van kunt profiteren.

Type acties

Acties zijn in te delen in drie verschillende categorieën:

  • Eenmalige acties
  • Terugkerende acties
  • Doorlopende acties

Eenmalige acties
Een eenmalige actie is een actie die slechts 1x gehouden wordt. Een voorbeeld van een eenmalige actie is de actie van de MediaMarkt met het WK. Koop nu een TV, wint Oranje, dan krijg jij je aankoopbedrag terug! Deze actie is inmiddels verlopen en niet meer relevant. MediaMarkt kan vier dingen doen met deze pagina:

  1. De pagina behouden en de inhoud niet veranderen
  2. De pagina behouden en vermelden dat de actie niet meer geldig is
  3. De pagina offline halen
  4. De pagina offline halen en de URL redirecten naar een andere relevante pagina

Lees het hele artikel op Marketingfacts.nl 

Geschreven door: Anniek Bakker

Rianne is Marketing Manager. Binnen De Nieuwe Zaak is zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van corporate marketing- en communicatie uitingen, leadgeneratie en events. Daarnaast werkt ze multidisciplinair samen met verschillende teams om samen tot optimale resultaten te komen en De Nieuwe Zaak op de kaart te zetten.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak