
Het belang van online visibility binnen de complete funnel
De opkomst en verdere groei van online bezorgt grote retailers heel wat hoofdbrekens. De customer journey wordt dynamischer, mobile neemt een steeds prominentere rol in en verdienmodellen gaan compleet op de schop. Bekende ketens als V&D, BAS Group & Schoenenreus hebben de boot gemist en wisten de voortdurend kanaalswitchende consument niet afdoende te faciliteren. Deze hedendaagse consument is volledig in control. Een kanaal overstijgende en consistente benadering en merkbeleving is daarom essentieel. Als onderdeel van een complete marketingstrategie is online en dan met name mobile één van de kanalen die de koppeling maakt tussen clicks and bricks.
Visibility, zowel online als offline, speelt een belangrijke rol in een omnichannel strategie waarin de consument geen kanalen meer ervaart maar één organisatie. De smartphone verbindt hierin de offline en online wereld. Hoe zorg je ervoor dat je traffic genereert naar de website, in store visits stimuleert alsmede zichtbaar bent op social? Kortom, wat is het belang van visibility binnen de complete funnel?