Digital Analytics is meer dan meten

Digital Analytics is meer dan meten

  •  5 juli 2019

Thuiswinkel.org heeft een e-Academy opgezet, waarin gratis e-learnings gelanceerd worden. De vierde e-learning is inmiddels gelanceerd en staat in het teken van digital analytics. Specialisten Wouter van der Heijden en Christiaan Dollen van De Nieuwe Zaak delen hierin hoe je met de data van je webshop om moet gaan en hoe je er de juiste inzichten uithaalt. Wouter werd geïnterviewd over het belang van digital analytics, veelvoorkomende fouten en misvattingen en de toegevoegde waarde van de e-learning.

Wat is het belang van digital analytics?

“Het primaire belang van digital analytics is dat er onderbouwde keuzes gemaakt worden in plaats van het volgen van onderbuikgevoel. Het doel van digital analytics is het meten, verzamelen, rapporteren en analyseren van digitale gegevens om het gedrag van je online gebruikers beter te begrijpen. Vervolgens kun je met die informatie je digitale dienstverlening optimaliseren. In de e-learning ligt de focus op webdata, zodat de module interessant is voor mensen met veel en weinig kennis. Maar digital analytics is breder dan dat en gaat bijvoorbeeld ook over devices, apps en de combinatie tussen offline en online.” – Wouter van der Heijden

Benieuwd naar de rest van het interview? Je leest hem op Thuiswinkel.org.

Start direct met leren!

Wil jij ook alles leren over het meten, verzamelen, rapporteren en analyseren van (klant)gegevens? Start dan nu direct met leren!

Start met leren

Auteur

Wouter van der Heijden is Digital Analytics Consultant. Binnen De Nieuwe Zaak houdt hij zich bezig met het continu optimaliseren van resultaten op basis van data-analyse en bewezen klantinzichten.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2019 De Nieuwe Zaak