ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 47

Tom Obdam   •  24 november 2017

BLACK FRIDAY bespreken we in de ecWeekend van week 47:

Black Friday groei verwacht van 40%

Dat Black Friday met het jaar populairder wordt, dat was al bekend. Steeds meer merken gaan mee in de hype en bieden hoge kortingen aan om te profiteren van de ‘black friday’ gekte. Deze infograhic van Emerce biedt enkele interessante cijfers over doelgroepen, leeftijden en merken die volop meedoen met Black Friday.

10x SEO factoren voor meer sales op Black Friday

Black Friday is de uitgelezen mogelijkheid om meer sales te genereren. E-commerce partijen zetten met name flink in op conversiekanalen zoals e-mail en advertising voor extra opbrengst. Toch kan ook SEO bijdragen aan een hogere opbrengst tijdens Black Friday. Check bijvoorbeeld technische SEO factoren, zodat de website helemaal klaar is voor Black Friday. Deze en 9 andere tips om klaar te zijn voor Black Friday vind je in dit artikel van Searchenginejournal.

Google trekt Symantec certificaten in, wat betekend dit voor jou webshop?

Over iets meer dan een maand, vanaf 1 december, zullen eigenaren van een Symantec SSL certificaat stappen moeten gaan ondernemen om ervoor te zorgen dat hun certificaat geldig blijft. Nadat in maart van dit jaar bekend werd gemaakt dat het Google Chromium team een onderzoek had gedaan naar de veiligheid en geldigheid van SSL certificaten uitgegeven door Symantec en tot de conclusie is gekomen deze certificaten niet langer te vertrouwen.

Black Friday? Meten is weten!

Met de komst van Black Friday zal het verkeer op je website flink stijgen. Dit is veel converterend verkeer dat op zoek is naar goede koopjes. Gebruik deze vier tips van Marketingfacts om dit verkeer zo goed mogelijk te laten converteren en learnings op te doen voor de toekomst.

Vandaag is het Black Friday

Je inbox zal vandaag volstromen met Black Friday actiemails.  Heb jij je mail voor Cyber Monday al  klaar staan? En hoe blijf je nou uniek? In de blog van Mailjet  staat uitgelegd hoe je dit kan doen.

De psychologie van Black Friday

Bij Black Friday wordt massaal gebruik gemaakt van een aantal psychologische principes, zoals ‘loss aversion’ en ‘sense of urgency’ (de aanbiedingen zijn alleen beschikbaar in deze periode) en ‘priming’ (doordat de boodschap Black Friday op meerdere plaatsen wordt herhaald gaan we er onbewust op reageren).

Goed weekend!

Tom is Marketing Communicatie Medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen de Nieuwe zaak houdt hij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing- en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak