ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 1

Jeffrey Koopman   •  4 januari 2018

Optimaliseren met de wet van continuïteit, gebruikers centraal zetten in update Google Analytics. Dit en meer bespreken we in de ecWeekend van week 1:

Optimaliseren met de wet van continuïteit

Onze hersenen zijn geneigd om elementen die op elkaar lijken aan elkaar te linken. Dit helpt ons om de wereld om ons heen beter te begrijpen. Dit is de wet van continuïteit. Een onderdeel van de gestaltpsychologie en een van de aspecten in onze conversiebooster. Door elementen op een pagina op dezelfde manier weer te geven, in dezelfde vorm of in dezelfde kleuren kun je bezoekers “sturen” naar een bepaalde actie. Lees hier meer.

Gebruikers centraal in update Google Analytics

Om inzicht te krijgen in wat er allemaal gebeurt op je website hebben we natuurlijk Google Analytics. Zo weten we waar de bezoekers vandaan komen en wie die persoon op jouw website nu is. Eerder werden er al (bèta)rapporten geïntroduceerd om je doelgroep beter in te kunnen zien (Lifetime Value-rapport en het Cohort Analysis-rapport). Google heeft nog vier aanpassingen gemaakt in het tabblad Doelgroep, om meer inzicht te geven over je doelgroep. Lees meer op de blog van Marketingfacts.

E-mailmarketing trends voor 2018

Personalisatie is cruciaal voor succes. Voor optimale ervaringen moeten marketeers technologie vinden waarmee ze in realtime toegang hebben tot al hun gegevens. Voorbeelden zijn demografische gegevens, klanttevredenheid, bestedingspatroon, aankoopgedrag, merkinteracties, enz. Daarnaast moet privacy ook een plek vinden binnen de e-mailmarketingstrategie. In hoeverre heb jij dit al toegepast binnen jouw organisatie en ben jij al bezig met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketingen. Lees hier de trends en verwachtingen voor 2018 en de verdere toekomst.

Digital advertising in 2018: 5 trends om in de gaten te houden

De ontwikkeling van de mogelijkheden en de veranderingen in de regelgeving zullen een effect hebben op de benadering van klanten en prospecten in 2018. Diverse veranderingen die in 2017 al zijn ingezet zullen blijvend van invloed zijn en effect hebben op het werk van de digitale marketeers. Lees de 5 bepalende voorspellingen voor 2018.

Hoe bewust is jullie organisatie van beveiliging?

Security-awareness houdt in dat organisaties zich bewust zijn van de positie die ze innemen en welke risico’s daarbij horen. Regelmatig komt security-awareness vanuit de techniek naar boven komt worstelen, het is beter wannneer er sprake is van een top-downbenadering, niet bottom-up. De board moet volledig achter een security-awarenessprogramma staan en het de organisatie in pushen. Lees er meer over in het artikel van securityvandaag.

Social Media Trends 2018

Januari, de maand van de trends en voorspellingen. Op het gebied van Social Media gaan de veranderingen als een speer. Wat wordt er voor 2018 voorspelt? Meer (live) video, emphemeral marketing (zoals snapchat en instasorties) en influencer marketing. Ga jij mee met de trend? Lees er meer over op Search Engine Land.

Goed weekend!

Jeffrey Koopman is E-mail Marketing Consultant. Binnen De Nieuwe Zaak houdt hij zich bezig met de inzet en optimalisatie van e-mailmarketing campagnes en helpt hij klanten het maximale rendement te behalen.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak