ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 07

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 07

  •  17 februari 2017

Deze week praten we je bij over The Amazon Email experience, meubels met app in huis bekijken, tekst of icoontje voor desktopgebruikers. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 7:

E-commerce marketing checklist 2017

Ontwikkel een marketing strategie, start met meten en start met content marketing. Misschien een open deur? Met deze en nog meer punten ben je verzekerd van een goede strategie. Lees alle punten op Practical Ecommerce.

The Amazon Email Experience

Benieuwd hoe Amazon, de grootste E-commerce speler in de wereld, zijn e-maillandschap heeft ingericht? Van welkomstmail tot reviewmail. Daarbij staan aankoop- en klantdata voorop! The Amazon experience isn’t beautiful, it’s functional. Lees er meer over op Getvero.

Desktopgebruikers: tekst of icoontje voor het menu?

In het kader van mobile-first zie je steeds vaker een hamburger-menu verschijnen op desktop sites. Dit is heel consistent, maar werkt het ook? Via AB-testing is dat eenvoudig uit te vinden. In dit artikel van Behave.org vind je een heel helder voorbeeld van zo een test. En de uitkomst? Test het zelf!

Met een AR-app meubels in eigen huis bekijken

Wil je weten of een meubel in je interieur past? Bol.com heeft een app gelanceerd waarmee je een kast of stoel virtueel in je kamer kunt zetten. Dat gebeurt door de meubels over het camerabeeld heen te projecteren. Tweakers gaat hier dieper op in.

Toename van 25% bij uitgaven binnen zoekmachinemarketing

De budgetgroei van 25 procent is vooral veroorzaakt door de significante stijging van mobiele zoekopdrachten via Google en desktopzoekopdrachten via Bing. In 2016 behaalde de betaalde zoekresultaten op mobiel een ‘duizelingwekkend gemiddelde groei’ van 92 procent. In het laatste kwartaal van 2016 hebben adverteerders 33 procent van hun Google search budget op mobiele advertenties ingezet. Bekijk het volledige rapport op Emerce.

5 Praktische inzichten om direct tot actie over te gaan

Door de grote hoeveelheden data en vele functies in Google Analytics is het soms lastig om op basis hiervan direct op actie over te gaan. Zie je data over het hoofd? Kijk je naar de juiste dimensies en statistieken om iets nuttigs te kunnen zeggen over de data? In dit blog op Kissmetrics worden 5 praktische content inzichten gedeeld die je zullen inspireren om direct tot actie over te gaan.

Wat vind jij van de ecWeekend?

  

Goed weekend!

Auteur

Rianne is Marketing Manager. Binnen De Nieuwe Zaak is zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van corporate marketing- en communicatie uitingen, leadgeneratie en events. Daarnaast werkt ze multidisciplinair samen met verschillende teams om samen tot optimale resultaten te komen en De Nieuwe Zaak op de kaart te zetten.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2019 De Nieuwe Zaak