ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 11

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 11

Tom Obdam   •  21 maart 2018

Spot jouw Featured Snippet kans, 10 manieren om betrokkenheid te verhogen Dit en meer bespreken we in de ecWeekend van week 11:

Spot jouw Featured Snippet kans

Featured Snippets, ook wel het 0 resultaat in de (gratis!) zoekresultaten. Britney Muller vertelt over het spotten van kansen om in de Featured Snippet van de zoekresultaten te belanden. Een super prominente en competitieve plek waar je toch wel erg graag terecht wil komen! Bekijk de video op Moz voor alle tips.

10 manieren om betrokkenheid te verhogen

Betrokken gebruikers zijn een belangrijke eerste stap in het conversie proces. Dus als betrokkenheid zo belangrijk is kunnen we dit maar beter verbeteren. In dit artikel van Convert.com worden 10 effectieve tips gegeven om de betrokkenheid op jouw website te verhogen. Denk bijvoorbeeld aan het verlagen van de laadtijd, simpele navigatie en relevante content.

Ontwerpen voor Blockchain

We beginnen pas net te ontdekken hoe we blockchain-technologie kunnen toepassen binnen het bestaande bedrijfsleven. Blockchain creëert momenteel enorme belangstelling omdat het meer en meer mainstream en geaccepteerd wordt. Hoe benaderen we ontwerp voor dergelijke complexe systemen? We hebben vier principes geïdentificeerd waarvan wij geloven dat ze belangrijk zijn om te overwegen voor het ontwerpen van blockchain-applicaties, aldus Invision.

Werken met Google Tag Manager 360: Approvals en Zones

Of je nu een klein bedrijf bent met een enkele site of een grote onderneming met veel complexe sites en apps, Google Tag Manager maakt het eenvoudiger om de tags voor al jouw marketing- en meethulpmiddelen te implementeren en te onderhouden. Tag Manager 360 maakt het nu mogelijk om gebruikers in te delen over verschillende Zones en te werken met Approval-rollen. Op de blog van Google lees je hoe je hiermee aan de slag kunt.

Onderschat traditionele media niet voor merkbouw

Bij het opzetten en ontwikkelen van grote branding campagnes werkt radio veel beter dan gedacht. Het staat op de zesde plaats bij agency’s en adverteerders, terwijl het op plaats twee staat bij werkelijke resultaten. Benieuwd hoe deze resultaten tot stand zijn gekomen? En waarom het van belang is om in (digital) radio te investeren? Lees het hele artikel op Marketing Week.

Snel, sneller, snelst, waarom inversteren verstandig is!

Bijna de helft van de online gebruikers verwacht een laadtijd van minder dan 2 seconden, zelfs 18 procent wil meteen na de klik de pagina zien. Toch worden de meeste websites op zakelijke meetcriteria afgerekend, zoals conversie en engagement. Google vindt immers dat de laadtijd van de site een indicatie geeft van de gebruikersvriendelijkheid. Op mobiel is het al een belangrijke ranking factor, desktop zal snel volgen. Lees in het artikel van Emerce wat er mogelijk is!

E-mail Benchmark

Doen jouw e-mails het beter dan de markt? Vergelijk nu jouw open-, click- en conversie-ratio met de E-mail Benchmark 2018. Zo blijft aantal mobile opens groeien en is het open ratio van mails is gestegen t.o.v. vorig jaar. Ben jij benieuwd naar de andere e-mailstats? Bekijk hier de E-mail Benchmark van e-village.

Goed weekend!

Tom is Marketing Communicatie Medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen de Nieuwe zaak houdt hij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing- en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak