
ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 17
Deze week praten we je bij over supersnel draadloos internet, hoe communicatie en data elkaar kunnen versterken, wat goede verzendtijden zijn voor je e-mail en nog meer. Je leest het allemaal in de ecWeekend:
Li-Fi verbinding via licht; 100 maal sneller dan Wi-Fi!
Li-Fi verstuurt razendsnel datastromen via led-verlichting. De technologie bestaat al sinds 2011, maar is nu voor het eerst ook succesvol buiten het laboratorium. Binnen een kantoorsituatie is men er recentelijk in geslaagd data te versturen met een snelheid van 1 gigabyte per seconde. Dat is dus honderd keer sneller dan de gemiddelde Wi-Fi-verbinding. Online shoppen kan straks nóg sneller! Op LiFi.nl lees je er meer over.
Tien tips om website-enquêtes te optimaliseren
De eerste stap van conversie ratio optimalisatie is te bepalen waar een knelpunt zit. Met tools zoals webanalystic en heatmap kan je al heel veel inzichten krijgen waar het mis gaat. Waarom het mis gaat kan je dan aan je gebruikers vragen, bijvoorbeeld via een online enquête. In dit artikel van Visual Website Optimiser een tiental tips waar je aan moet denken om betere enquêtes vorm te geven.
Communicatie en data: Hoe kunnen ze elkaar versterken?
Communicatie(specialisten) zijn vaak huiverig voor data. Welke rol spelen zij echter bij datagebruik en welke rol speelt data bij communicatie? Lees er meer over in dit artikel van DDMA.
Analytics in de customer journey: van touchpoints naar euro’s
Verder kijken dan last-click attributie wordt steeds belangrijker. Maar hoe kun je de overige touchpoints nou inzichtelijk en meetbaar maken? Map, meet en monitor je belangrijkste digitale touchpoints. Daan Loohuis geeft concrete handvatten om dit aan te pakken.
Houd je bezoeker langer op je website met content marketing
Hoe zorg je ervoor dat je je websitebezoekers ook kan verleiden om op je website te blijven en over te gaan tot conversie? Maak bijvoorbeeld gebruik van thema’s en creëer exclusieve content. Lees op Marketingfacts meer over deze en andere content marketing tips.
De beste verzendtijd voor het versturen van je mail
Volgens verschillende onderzoeken is dinsdag de beste dag om je mail te versturen, woensdag en donderdag zijn de andere goede verzenddagen. Maar wat zijn goede verzendtijden? 10 en 11 uur in de ochtend en ‘s avonds 8 uur zijn populaire verzendtijden. Lees op Coschedule alles rondom de beste verzenddagen- en tijden.
Goed weekend!
Auteur