ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 19

Beau Feijen   •  12 mei 2017

Deze week in de ecWeekend: Optimaliseer je meta-data, 3 technieken voor de featured snippet in Google en e-mail automation voor iedereen. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 19:

Drones voor B2B express leveringen

Pakketbezorging door middel van drones is nog geen dagelijkse realiteit. Wel is er technisch gezien steeds meer mogelijk. Drones zijn inmiddels in staat lange afstanden af te leggen en daarbij ook echt wat te vervoeren. Er zal nog veel moeten gebeuren om alle technieken en wetgevingen aan te passen maar wat kan het voor jouw business betekenen? Techcrunch vertelt er meer over.

Handleiding voor het optimaliseren van persona’s

Persona’s zijn inmiddels een bekend begrip voor organisaties en met name marketeers. Toch worstelen veel bedrijven met het effectief ontwikkelen en inzetten van persona’s met als resultaat dat het gat tussen wat de klant wil en het bedrijf biedt groter is geworden. Daarom is het belangrijk om te weten hoe je effectief persona’s maakt. Lees op VWO hoe je dit voor elkaar krijgt.

Optimaliseer je meta-data voor SEO

Het aanpassen van meta-data ten behoeve van zoekmachine optimalisatie is vaak een ingrijpende en tijdrovende taak. Google Tag Manager maakt het mogelijk om snel en flexibel wijzigingen vooraf te implementeren en te testen op een specifieke selectie van pagina’s. Zo kun je bijzonder effectief SEO-wijzigingen doorvoeren en testen voordat je deze permanent implementeert in je website of webshop. Moz legt uit hoe dit precies in z’n werk gaat.

Retail Shopping via het Google Display Netwerk

Sommige bedrijven hebben de mogelijkheid om het GDN te targeten met hun Shopping campagnes. Dit zorgt ervoor dat de Shopping campagnes een groter bereik kunnen creëren naast het zoeknetwerk. Het is nog niet bekend hoe de advertenties eruit gaan zien via het GDN, maar het is geen verassing dat Google de mogelijkheden van Shopping uitbreidt. Hier lees je meer over op Searchengineland.

3 Technieken voor de featured snippet in Google

Bij sommige zoekopdrachten geeft Google direct al antwoord op jouw vraag via een featured snippet. Deze featured snippet, die je dan boven een zoekresultaat te zien krijgt, is een gouden locatie voor jouw bedrijf. Hij wordt ook wel gezien als positie 0 in de zoekresultaten. Lees de 3 bewezen technieken van columnist Brian Patterson op Searchengineland hoe jij jouw content hier kunt krijgen!

E-mail Automation voor iedereen

MailChimp heeft hun Automation-module voor iedereen beschikbaar gemaakt. Iedereen kan nu het juiste bericht op het juiste moment sturen. Ben je benieuwd naar de verdere Automation mogelijkheden? Lees op Mailchimp meer informatie of neem contact op met De Nieuwe Zaak.

Stijging van advertentiekosten, maar lager rendement

Door de groei van digitale kanalen wordt er steeds meer besteed aan gepersonaliseerde advertenties om de concurrentie enigszins tegen te gaan, maar levert dit naar rato wel voldoende op? Uit cijfers van het Adobe Digital Insights rapport The State of Digital Advertising: Europe blijkt dat dit dus minder oplevert dan wenselijk is, maar door het hoge aanbod van deze digitale kanalen kun je echter niet achterblijven. Lees meer over dit rapport op Emerce.

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak

Mis het niet...

Onze experts verzamelen wekelijks het laatste e-commerce nieuws voor u. Meld u nu aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Liever updates op uw tijdlijn? Volg dan De Nieuwe Zaak op: