ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 24

Rianne Bark-Lunenborg   •  16 juni 2017

Deze week praten we je bij over dynamische programmatic video-ads, actie ondernemen op dataverzameling en optimale customer journey. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 24:

Stuur jij dit weekend nog een vaderdagsmail?

Dit weekend is het vaderdag en een goed inhaakmoment om nog een relevante mail te sturen. Really Good Email heeft een aantal vaderdagsmails verzameld ter inspiratie. Tip: Ook als je bijvoorbeeld vaderdag bent vergeten!

De optimale customer journey in e-commerce

De concurrentie binnen e-commerce wordt sterker. Het aantal webshops groeit nog steeds sterk en leiden jouw klanten af in hun klantreis. Het belang om deze klantreis in kaart te brengen en te optimaliseren groeit. En die optimalisatie is nodig ook, door de steeds sterker wordende concurrentie. Maar hoe optimaliseer je nu de customer journey volledig en in elke fase. Hoe zorg je ervoor dat je klanten ook bij jou blijven kopen? Lees het op Frankwatching!

Dynamische programmatic video-ads

Het wordt tijd dat naast de plaatsing van reclame óók de inhoud van de boodschap dynamisch wordt gegenereerd. Hierdoor wordt online reclame pas echt persoonlijk. Dit zal een nieuwe manier van werken vereisen. Inhoud en verschijningsvorm worden bepaald door variabelen als: de positie binnen de customer journey, het specifieke touchpoint of de positie binnen een opvolgende verhaallijn. Lees hier meer over op Emerce!

De periodieke tabel van SEO succes factoren: release 2017!

De periodieke tabel van SEO succes factoren helpt je te focussen om meer succes te halen uit je SEO werkzaamheden om je website beter vindbaar te maken voor je doelgroep. In 2017 zijn mobile en site speed nog belangrijker geworden. Zoekgeschiedenis en personal social sharing is minder belangrijk geworden. Bekijk de 2017 release van de periodieke tabel van SEO succes factoren op Searchengineland! Focus jij al op de juiste werkzaamheden?

Data: Het verschil tussen dataverzameling en werkelijk actie ondernemen

Zeg nou zelf, iedereen weet inmiddels dat data belangrijk is. In vrijwel elke organisatie wordt anno 2017 data verzameld, gekoppeld en verorberd als warme broodjes. Maar na een ellenlange presentatie over (big) data lijkt er toch weinig concreets uit te komen. Herkenbaar? Data-driven commerce krijgt pas waarde zodra er wordt gehandeld op basis van deze data. Op KissMetrics vind je zes toffe manieren om echt data gedreven keuzes te maken.

Is de testdata bij jouw organisatie ook goed voor 15% van de softwarefouten?

Heb jij ook een test dataset met daarin 5 producten, 3 klanten en 50 orders? Dat is helaas wel hoe we het vaak zien met als gevolg dat scenario’s niet gedekt worden en performance issues bij livegang de kop op steken. Delphix claimt dat slechte testdata goed is voor 15% van de software fouten, maar hoe is dat voor jouw organisatie? Zijn alle use-cases gedekt, is er voldoende data om ook performance te bepalen? Agconnect gaat hier dieper op in.

Goed weekend!

Rianne is Marketing Manager. Binnen De Nieuwe Zaak is zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van corporate marketing- en communicatie uitingen, leadgeneratie en events. Daarnaast werkt ze multidisciplinair samen met verschillende teams om samen tot optimale resultaten te komen en De Nieuwe Zaak op de kaart te zetten.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak