ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 26

Beau Feijen   •  30 juni 2017

Deze week praten we je bij over dynamische content binnen e-mailmarketing, verzendkosten op productdetailpagina en de skills van online marketeers. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 26:

Pak je kans met dynamische content binnen e-mailmarketing.

Het gebruik van dynamische content heeft de grootste positieve impact op alle ratio’s. Zelfs met +3% bij de mobiele clicks. Hier ligt dus een grote kans voor organisaties. Zet een stap door te segmenteren en personaliseren van je ontvangers en creëer zo relevante content voor de ontvanger. Vooral B2B-organisaties lopen achter bij dynamische content en kunnen dus nog veel winst behalen. Op Frankwatching lees je nog meer inzichten omtrent e-mailmarketing.

De spelregels voor effectieve mobile video advertising

Over de periode van 2014 tot 2017 is de consumptie van video op mobiel onder het gros van de consumenten maar liefst verdrievoudigd en de bestedingen voor mobile video advertising groeien gestaag mee. Om deze inzet zo effectief mogelijk te maken is het belangrijk om ons te realiseren dat de spelregels voor video advertising op mobiel wezenlijk anders zijn dan die voor desktop of televisie. Tijd dus om de belangrijkste spelregels nog eens op een rij te zetten. Lees er op Marketingfacts meer over.

5 technische SEO audit tips voor Google 2017

De zoekresultatenpagina in Google bestaat tegenwoordig uit organische elementen als knowledge graphs, rich cards, antwoord boxen (0-positie), lokale zoekresultaat/kaarten en een paar ‘ouderwetse’ organische zoekresultaten. Als je hier niet zichtbaar in bent, dan is je concurrent dat wel. Dus om zichtbaar te zijn in Google dien je op een aantal vlakken in de techniek te duiken. Vind je dit lastig? Dan helpt dit artikel op Searchengineland je verder op weg.

Toon verzendkosten op de productdetailpagina

Hoewel meer dan de helft van de bezoekers naar de verzendkosten op zoek gaat, blijkt dat 43% van alle e-commerce sites dit nog niet op hun productdetailpagina tonen. In dit artikel op Baymard wordt uitgelegd waarom verzendkosten zo belangrijk zijn en hoe we deze het best kunnen weergeven op productdetailpagina.

22 Tips om met Google Data Studio goed aan de slag te gaan

Data Studio Dashboard is eenvoudig te gebruiken, maar de tool bevat een aantal functionaliteiten die niet iedere gebruiker direct eigen maakt. Met deze 22 tips van OnlineMetrics leer je functies kennen die zelfs wij niet eerder hadden ontdekt. Met deze tips maak je professionele dashboards van niveau, waar menig dashboard niet aan kan tippen!

9 belangrijke skills waar je als online marketeer niet zonder kunt

De vraag naar online marketeers groeit hard en ook het aanbod van online marketeers is groot. Er zijn veel bedrijven die de digitale transitie willen maken, maar het lastig vinden om een geschikte online marketeer te vinden. De medewerker blijkt vaak achteraf niet over de juiste kennis te beschikken. Hoe zorg je dat je de juiste marketeer selecteert? Op Digitalmarketingprofessionals lees je meer over de 9 must-have skills voor iedere online marketeer.

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak