ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 27

Beau Feijen   •  7 juli 2017

Deze week vertellen we je meer over de potentiële waarde van een order, Focused Inbox van Microsoft en de trends binnen paid search. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 27:

Bedrijven zijn slecht op de hoogte van digitale dreigingen

Nederlandse bedrijven zijn slecht op de hoogte van digitale dreigingen. Alleen de rijksoverheid, banken en nutsbedrijven wisselen belangrijke informatie over digitale dreigingen met elkaar uit. Andere bedrijven en organisaties blijven ervan verstoken. Dit meldt de Cyber Security Raad (CSR) naar aanleiding van een eigen onderzoek. Op Nu.nl vertellen ze hier meer over.

Psychologie van prijzen: 42 tactieken die je in kan zetten

In onze conversie booster zitten 3 kaarten die direct betrekking hebben op psychologie van prijzen. In dit artikel op Nickkolenda staan maar liefst 42 tactieken die je in kan zetten om een hogere conversie te behalen. Lees het artikel en doe er je voordeel mee.

Weten wat de potentiële waarde is van een order?

Google Analytics Enhanced E-commerce biedt veel inzicht in het e-commerce proces, maar weinig over de details van de winkelmand van de bezoeker. Door de Max Cart Value in kaart te brengen kun je bepalen wat de potentiële waarde was van de betreffende order. Je meet wat de maximale waarde was van het aantal producten in de winkelmand, voordat de bezoeker producten verwijderde. LunaMetrics legt uit hoe je dit kunt meten met Google Tag Manager.

De belangrijkste trends binnen paid search in 2017

Hoe zorg jij als organisatie dat je klaar bent voor de ontwikkelingen binnen paid search? Op basis van machine learning is het systeem steeds beter in staat de juiste boodschap, op het juiste moment en de juiste plaats te communiceren. Smart display campaigns en automated bidding zijn hier voorbeelden van. Het data driven waarderen van campagnes en afstappen van last click attributie heeft tevens vergaande impact voor ons al marketeer. Lees op Searchengineland alles over de laatste ontwikkelingen.

Over Focused Inbox van Microsoft Outlook

Micorsoft Outlook gaat het voor gebruikers makkelijker maken om e-mails te sorteren op belangrijkheid. Deze nieuwe functionaliteit heet Focused Inbox en werkt op een vergelijkbare manier als Gmail’s Priority tabs. Hoe werkt dit en wat is hiervan het effect op e-mailmarketing? Dit blogartikel op Campaignmonitor gaat dieper in op deze verandering en de (mogelijke) impact ervan.

12 Hacks om sneller te schrijven [infographic]

Hoe zorg jij ervoor dat jij sneller kwalitatieve en relevante content gaat schrijven? Zorg voor de juiste gewoontes en mindset en je zult merken dat de tekst een stuk sneller uit je pen vloeit. Ben jij een avondmens? Pak dan in de ochtend de pen. Ben jij een ochtendmens, dan kun je beter ’s avonds gaan schrijven. Ook sneller schrijven? Bekijk de infographic met 12 hacks om sneller te schrijven op Enchanting Marketing!

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak