ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 29

Beau Feijen   •  21 juli 2017

Deze week vertellen we je meer over het visualiseren van complexe data, de ingang van de GDPR-wet en het meten van de effectiviteit van je content. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 29:

9 Effectieve manieren om complexe data te visualiseren

Het is niet altijd makkelijk om complexe data terug te brengen tot eenvoudige, effectieve visualisaties. De kunst is het vertellen van een verhaal middels data. Hoe meer gegevens, des te vollediger het verhaal, maar complexer het wordt om dit te visualiseren in rapportages en/of dashboards. Avinash Kaushik laat in deze blogpost op Kaushik, 9 effectieve strategieën zien die je kunt toepassen om complexe data, terug te brengen tot simplistische visualisaties.

Meet de effectiviteit van je content

Copywriters wordt vaak gevraagd wat hun werk oplevert. En dan graag in groene cijfers. Moz legt aan de hand van 6 stappen uit hoe je de effectiviteit van je content meet in Google Analytics.

Zo stoom je jouw opt-in klaar voor de GDPR-wet

Op 25 mei 2018 treedt de GDPR (General Data Protection Regulation) in werking. Een nieuwe Europese wet die gevolgen heeft voor e-mailmarketing. Van belang is om te voldoen aan de wetgeving, een boete kan namelijk oplopen tot 20 miljoen euro of 4% van je wereldwijde omzet. Het is dus belangrijk om de data in je huidige e-mail opt-in te controleren en te kijken of dit voldoet aan de GDPR-wet.  Lees op Frankwatching wat jij moet doen om klaar te zijn voor de vernieuwde wetgeving. Zorg ervoor dat je goed bent voorbereid!

Testdata en goederen bij de eindgebruiker?

Bij het ontwikkelen van een e-commerce platform ontkom je niet aan een testfase. Dit doe je gedurende en op het einde van het ontwikkeltraject. Over het nut van de testfase valt niet te twisten, daarentegen is het belangrijk en de kunst om de testfase efficiënt te laten verlopen. Wist je dat testbestellingen vaak écht gedaan worden en bewoners van voor de hand liggende postcodes (denk aan: 1324 AB) hier vaak de dupe van zijn? Hoe zorgen jullie er voor dat testdata en goederen niet bij de eindgebruikers komen? Lees op Motherboard een mooi artikel die hierop aansluit.

Meer kijktijd en ad spend voor online video op mobiel

De tijd die we besteden aan het kijken van online video via smartphone en tablets groeit explosief. De verwachting is dat er volgend jaar meer ad spend via mobiel dan desktop zal zijn voor online video advertising. Voor volgend jaar wordt verwacht dat we ca. 25 procent meer mobiel gaan bekijken. Daarentegen is de verwachting dat het bekijken van video’s via desktop en laptop afneemt. Weten waar het geld heen gaat en meer weten over Nederland? Lees meer via Marketingfacts.

Verhoog je conversie met web push notifications

Het is belangrijk om bezoekers niet te overladen met ongevraagde boodschappen. Wees daarom spaarzaam én slim bij het inzetten van web push-berichten. Lees alle tips op Crazyegg om voor de hoogste interactie te zorgen en ergernis te vermijden.

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak