ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 33

Beau Feijen   •  18 augustus 2017

Deze week praten we je bij over transparantie en data, 38 handige Chrome Extensies en wat te doen met SEO als je al goed rankt? Het laatste e-commerce nieuws lees je in de ecWeekend van week 33:

Sturen op data? Wees transparant!

Het nationale wetenschapsprogramma heeft verhoogde aandacht voor big data. Verschillende lectoren hebben de handschoen opgepakt en gaan onderzoek doen naar het belang en de toepassing van privacy en transparantie. Lees er meer over op Emerce!

38 handige Chrome Extensions voor e-mailmarketeers

In je dagelijks werk als e-mailmarketeer zijn er vele handelingen die je heel regelmatig uitvoert. Van het opzoeken van een kleurcode of font tot het bedenken van subject lines. Tekstschrijven, e-mailadressen checken, nieuwsbrieven controleren en ga maar door. In dit blogartikel van Campaignmonitor worden 38 extenties voor Chrome voorgesteld. Ongetwijfeld zit er een tussen die jouw leven als e-mailmarketeer weer een stukje makkelijker maakt.

Zijn jullie al klaar voor de nieuwe Europeesche privacywet?

Bedrijven worstelen met de nieuwe Europeesche wetgeving voor de bescherming van persoonsgegevens. Deskundigen stellen dat ondernemingen de nieuwe regelgeving onderschat hebben. Ongeveer de helft van de bedrijven die onder de verordening vallen, zou hiervoor wel eens niet op tijd klaar kunnen zijn. Ben jij al zo ver? Lees het op NU.nl.

Meer organisch verkeer als je al optimaal rankt

Het SEO-proces is vrij eenvoudig uit te leggen: we identificeren het zoekgedrag van onze bezoekers, we optimaliseren deze pagina’s om aan de behoefte van de bezoeker te voldoen en we zorgen dat Google het ook kan vinden, begrijpen en vertrouwen. Maar wat nu als je niet hoger kán ranken? Of wat als er geen relevant zoekvolume op jouw product zit? Moz geeft je 4 handige tips!

Facebook zet de aanval in op video

Met Facebook Watch zet Facebook de stap naar een eigen video platform dat niet allen de strijd aangaat met online platformen maar ook met tv. Naast gebruikersvideo’s wil Facebook ook tv-waardige content aanbieden. Voor adverteerders zal dit uiteraard kansen bieden om de doelgroep te bereiken. De eerste mogelijkheid wordt een 15 seconden durende videoadvertentie die midden in de bekeken video zal worden vertoond. Geïnteresseerd in meer mogelijkheden? Frankwatching geeft een overzicht.

Hoe een vraag-en-antwoord-sectie bijdraagt aan productkeuze

Om online een product te kunnen beoordelen mis je als klant de tastbaarheid. Een heel effectieve manier om dit te compenseren is door een vraag-en-antwoord sectie op productdetailpagina’s toe te voegen. Dit voorkomt ellenlange productomschrijvingen, verhoogt de betrouwbaarheid van ratings en levert een bijdrage aan werkelijk klantgedreven invulling van de veelgestelde-vragen sectie. Baymard Institute bewijst de waarde van FAQ’s en Q&A’s.

Vliegend van start met e-mailmarketing automation

Elk bedrijf wil wel ‘iets’ doen met marketing automation, maar veel bedrijven doen het nog niet. Begin eerst eens met e-mailmarketing automation. Digital Marketing Professionals inspireert je met 7 voorbeelden en 6 concrete tips.

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak