ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 34

Beau Feijen   •  25 augustus 2017

Deze week in de ecWeekend praten we je bij over de kracht van persuasieve marketing, de ‘1 klik checkout’ van Amazon, e-mailmarketing in de ogen van Game of Thrones en meer! Het laatste e-commerce nieuws lees je in de ecWeekend van week 34:

Hoe verbeter je de interne linkstructuur van je website?

Het fijne aan het optimaliseren van je interne linkstructuur is, dat je niet afhankelijk bent van anderen buiten je organisatie. Dit is wel het geval bij het krijgen van kwalitatieve backlinks. Interne links helpen je bezoekers verder op weg bij het vinden van de informatie en pagina’s die ze zoeken en het verspreidt linkwaarde tussen de gelinkte pagina’s. Wacht dus niet langer en optimaliseer je interne linkstructuur. Searchengineland vertelt hier meer over.

Marketingtoepassingen van Artificial Intelligence: Robocalls zijn next

De toepassingen van artificial intelligence in marketing nemen toe. Een nieuw domein waarin dit wordt toegepast zijn robocalls. In deze blog op Marketingfacts wordt ingegaan op de ontwikkeling en nadelen van deze nieuwe techniek.

10 opvallende online marketing- en techstatistieken van de afgelopen maand?

50+’ers bestormen de e-commercemarkt, Snapchat stelt teleur, de meest waardevolle startups en de weerbarstigheid van customer experience. De 10 meest opvallend marketing- en techstatistieken van de afgelopen maand voor je op een rij gezet, lees het op Marketingfacts.

De ‘1 klik checkout’ van Amazon iets voor jouw webwinkel?

Al sinds 1997 heeft Amazon een patent op haar ‘1-click-buy’ technologie (niet geldig in de EU). De toepassing uit zich op de website met een simpele knop waarmee je bestelling direct geplaatst wordt. Dit zonder het invoeren van de, al bekende, adres- en betaalgegevens. Nu het patent vervalt mag iedereen het gaan implementeren. Iets voor jouw webwinkel? Lees het op Distilled.

AB-testen met verschillende psychologische principes op prijs

Uit eigen ervaring met diverse AB-tests op prijzen weten we dat de resulaten kunnen verschillen tussen branches, doelgroepen en websites, zoals het effect van wel of geen euro-teken. Een AB-test met en zonder eurotekens is maar één voorbeeld van verschillende prijs-elementen die mogelijk invloed hebben op je conversie doordat ze diverse psychologische effecten hebben. In dit artikel van ConversionXL staan er een aantal op een rijtje.

Winter is Here! E-mailmarketing en Game of Thrones

Wat zijn de basis pricipes van e-mailmarketing? Ontdek ze door de ogen van  Game of Thrones personages. Bijvoorbeeld: Unsubscribes, Burn them all – Cersie Lannister of Stay True To the Purpose – John Snow. Op E-mailmonks meer hierover.

De kracht van persuasieve marketing

Heb jij weleens gehoord van de theorieën: lowballing, voet tussen de deur en denk niet aan de roze olifant? Digital Marketing Professionals vertelt je hoe je de werking van de hersenen kunt inzetten om je website te optimaliseren.

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak