ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 35

Beau Feijen   •  1 september 2017

Deze week in de ecWeekend praten we je bij over booming Bing, het vermijden van banner blindness, het herkennen van ‘low quality’ pagina’s en meer! Het laatste e-commerce nieuws lees je in de ecWeekend van week 35:

B2B-marketingtrends: focussen op marketing automation

Marketing automation is een groot speerpunt voor B2B-marketeers en tegelijkertijd een struggle om het toe te passen. Dit heeft te maken met de belofte van marketing automation, de succescases die dat onderbouwen en de dagelijkse praktijk waarmee veel B2B-marketeers te maken hebben. Men wil wel, maar kan (nog) niet. Het advies dat op Marketingfacts gegeven wordt is dat je moet beginnen met een plan. Wat wil je bereiken, hoe wil je dat bereiken en wat heb je hiervoor nodig?

Vermijd banner blindness

Banner blindness is een bekend psychologisch principe: informatie die in banners staat wordt door de gebruikers vaak niet gezien. Toch wordt gratis verzending vaak in de vorm van een banner site-wide getoond. Gevolg: deze (voor conversie) belangrijke informatie wordt niet gezien. Daarom is het advies deze informatie (óók) op de productdetailpagina te tonen, het liefst in de buurt van de ‘in winkelmand’ button. Op Baymanrd vind je meer handige tips!

Is je domeinnaam al bezet of toe aan een betere? Hallo nieuwe domeinextensies!

Had je nog nooit van .photography, .expert of .website gehoord? Je bent niet de enige. Uit onderzoek van Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) blijkt dat meer dan 50 procent van de internetgebruikers zich niet bewust is van het bestaan van nieuwe domeinextensies. Het domeinnamenveld ligt weer helemaal open met de nieuwe extensies. Maar met 1000 extensies is de keuze misschien wel te groot. Welke extentie het beste bij jou past en waarom is te lezen op Emerce.

Booming Bing

Bing is sinds Q3 van 2015 al gestaag aan het groeien en bezit nu 9% marktaandeel in Nederland. Ook in Europa maakt Bing grote stappen, meer hierover lees je op Dutchcowboys.

Herken ‘Low quality’ pagina’s

Wat is voor Google het verschil tussen een hoge en een lage kwaliteit pagina? Als je dit weet, dan kun je lage kwaliteit pagina’s eenvoudig herkennen en dus optimaliseren. Zo kan je hele website verbeteren voor zowel je bezoekers, als voor Google. Bekijk de Whiteboard Friday video van Rand Fishkin op Moz.

Statistiek is overal! 10 interessante statistieken van de afgelopen maand

60% van de 50-plus shoppers heeft weleens iets bij een buitenlandse webshop gekocht. In Europa zijn 409 bedrijven actief in de artificial intelligence. Deze feitjes en meer in dit interessante statistiekenoverzicht! Lees het op Marketingfacts.

Nieuwe vertaaldienst DeepL beter dan Google Translate?

Heb je wel eens snel een vertaling nodig, maar ben je niet tevreden over de kwaliteit van Google Translate? Probeer dan de nieuwe gratis vertaaldienst DeepL. Deze tool ondersteunt o.a. Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans en Spaans. Meer over de achtergrond van deze vertaaldienst lees je in het artikel op Emerce.

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak