ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 36

Beau Feijen   •  8 september 2017

Deze week in de ecWeekend praten we je bij over Cloud kosten in de hand houden, betere advertentieroulatie, opleving van e-mailmarketing en meer! Het laatste e-commerce nieuws lees je in de ecWeekend van week 36:

Belang van empathie in website optimalisatie

Rondom het designen en optimaliseren van websites valt niet zelden het woord empathie. Maar weten we wat het precies inhoudt en hoe we het inzetten in de wereld van design en e-commerce? Om een product neer te zetten dat mensen werkelijk raakt, dien je eerst een diep begrip te ontwikkelen van de mensen voor wie je ontwerpt. Op Usabilitygeek vertellen ze er meer over.

Op zoek naar optimale titels en metadescriptions

In dit artikel op Frankwatching worden paginatitels en metadescriptions vergeleken met de etalage van een bedrijf. Het is voor klanten namelijk vaak het eerste wat ze zien als ze online in aanraking komen met een bedrijf. Paginatitels en metadescriptions hebben zowel invloed op de positie van de pagina in de zoekresultaten en de samenstelling van het zoekresultaat. De succesfactoren binnen titels en metadescriptions vind je hier. Doe er je voordeel mee!

Heb jij je cloud kosten wel in de hand?

Hoe hebben jouw cloud kosten zich ontwikkeld de afgelopen tijd? Kun je wel gebruik maken van de cloud flexbiliteit om daarna ook echt kosten te besparen of is het oude software in een nieuwe omgeving? Onderzoek van RightScale geeft verschillende voorbeelden van verspilling, maar geeft tevens aan: het huishoudboekje en kennisontwikkeling zijn belangrijke sleutels tot een verantwoord gebruik. CIO gaat hier dieper op in.

Betere, eenvoudigere advertentieroulatie

Vanaf 25 september zijn er twee advertentieroulaties mogelijk: Optimaliseren en gelijkmatige roulatie. Optimaliseren gebruikt de machine learning-technologie van Google. Google geeft prioriteit aan advertenties die naar verwachting beter presteren. Voor meer controle kun je kiezen voor gelijkmatige roulatie. Bij deze keuze krijgen advertenties een gelijkwaardige voorkeur. Lees hier meer over op Adwords.

Opleving van e-mailmarketing bij uitgevers

Of het nu Blendle, Quartz of de New York Times is, met hun updates en contentcuratie houden ze iedereen op de hoogte van lezenswaardige stukken. Meer dan 700 duizend mensen hebben zich geabonneerd op de ‘Morning brief’ van The New York Times. E-mail marketing maakt een opleving door – dat kun je gerust zo stellen. Lees op Emerce hoe uitgevers e-mailmarketing tot een succes maken.

Samenwerken in Google Tag Manager: de Approval Queue

De Google Tag Manager Approval Queue maakt het mogelijk om grotere organisaties en verschillende specialisten gelijktijdig te laten werken in Google Tag Manager, zonder controle te verliezen over publicaties binnen de container. Dit is natuurlijk ook erg geschikt voor kleinere teams, wanneer er heldere afspraken gemaakt dienen te worden wie tags edit, reviewed en wie deze publiceren mag. In deze blogpost op Lunametrics wordt uitgelegd wat de Approval Queue precies is en hoe je dit kunt toepassen in praktijk.

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak