ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 38

Beau Feijen   •  22 september 2017

5 veelgemaakte SEO fouten door bloggers, hoe scoor je met een afzendernaam, de kracht van online experimenten en meer. Je leest het allemaal in de ecWeekend van week 38:

5 veel gemaakte SEO fouten door bloggers

Bij De Nieuwe Zaak zijn onze inbound marketing consultants, zowel SEO specialisten als content marketeers. Bij veel organisaties zien we deze 2 functies nog regelmatig gescheiden van elkaar. Content marketeers die verantwoordelijk zijn voor het schrijven/creëren van blogs, staan vaak niet stil bij het maken van zoekmachine geoptimaliseerde content. Op SearchEngineLand lees je 5 veel gemaakte SEO fouten door bloggers. Lees dus gauw verder!

Hoe scoor je met een afzendernaam?

Er zijn een aantal aspecten waar je op moet letten bij een afzendernaam. Denk hierbij aan de lengte van de naam (max 25 tekens). De bekendheid van de naam, wat zegt jouw afzendernaam de abonnee van jouw nieuwsbrief? Let daarnaast ook op dat de afzendernaam in relatie staat met het afzenderadres. Wil je meer weten over hoe je het open percentage kan verhogen door middel van de afzendernaam, lees dan verder op Dutchcowboys.

Voorkom Google Analytics Sampled Data

Data sampling is een techniek die wordt gebruikt in statistische modellen waarmee een kleiner deel van de gegevens worden gebruikt om de volledige set aan data te vertegenwoordigen. Lees op SeerInteractive hoe dit werkt in Google Analytics en hoe je data sampling kunt vermijden in het werken met data uit Google Analytics.

Harvard Business Review: de kracht van online experimenten

De waarde van A/B-testing is voor velen al vanzelfsprekend, maar bij veel bedrijven zit structureel testen nog niet in het DNA. In dit artikel van Harvard Business Review (HBR) wordt de waarde van online experimenteren nog eens goed uitgelegd. Dus…wil je nog iemand overtuigen met ‘autoriteit’, lees dan verder op HBR.

7 nieuwe features in Google Adwords

Op Frankwatching lees je over de zeven nieuwe features waaronder nieuwe mobiele extensies, bodaanpassingen voor telefoongesprekken, een landingspaginatool voor mobiel, verdubbeling van het aantal sitelinks op mobiel en nog meer. Bekijk de voordelen die je met elke feature kan opdoen.

Waarom je ook op negatieve reviews moet reageren

Soms lijkt het makkelijker om een reactie of review van een klant te negeren, maar er zijn redenen om dit niet te doen. Denk maar eens na: als jij een klacht stuurt naar een bedrijf en je hoort helemaal NIETS terug, hoe verandert jouw gevoel over dit bedrijf? Juist, die wordt nóg negatiever. Lees wat je juist wél moet doen met een negatieve reactie of review in de blog van Jay Baer op Convince&Convert.

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak