ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 40

Beau Feijen   •  6 oktober 2017

Doe mee aan ons personal preference survey, pas op voor de software apocalyps, alles over micro-influencers en ken de behoeften van je klanten. Dit en meer bespreken we in de ecWeekend van week 40:

De Nieuwe Zaak onderzoekt: doe ook mee!

In een ‘Personal preference survey‘ onderzoeken we de voorkeur van de meeste personen. Wil je weten waar dit type enquête aan bijdraagt en of het ook iets is voor jouw organisatie? Dan kun je aan het einde je e-mailadres achterlaten en sturen wij je meer informatie toe.

De Software Apocalyps

“Op een gegeven moment is er zoveel software, dat fouten onvermijdelijk zijn. Catastrofen volgen elkaar op, en de oorzaken zijn moeilijk te achterhalen: vind maar eens die ene bug in die enorme lap code” zegt een groep programmeurs. Een belangrijke verantwoordelijkheid van het technische team maar ook als klant of product owner kun je bijdragen aan het eenvoudig en schoonhouden van code door hier op te sturen en goede vragen te stellen. Lees er op NRC meer over.

Ken de behoeften van de klant door het definiëren van behoeften als gewenste output

Steve Jobs zei het zeer treffend: “Je moet beginnen met de klantervaring en terugwerken naar de technologie. Je kunt niet beginnen met de technologie en vervolgens uitzoeken aan wie en waarom je het gaat verkopen.” Op Strategyn wordt uitgelegd hoe je de klantbehoefte centraal stelt bij innovatie.

Nationaal E-mail Onderzoek 2017

Uit onderzoek van het Nationaal E-mail Onderzoek blijkt dat het kanaal e-mail het meest efficiënte en betrouwbare kanaal voor aankopen. 58% van de ondervraagden doet naar aanleiding van e-mail een aankoop. E-mail is volgens het onderzoek dan ook een sterker kanaal om in te zetten dan social media kanalen om iemand te overtuigen van een aankoop. Meer weten over de kracht van het kanaal e-mail? Lees er meer over in het onderzoek op Marketingfacts.

7 Strategieën voor b2b marketing personalisatie

Deze blogpost op ConversionUplift behandelt zeven elementen die de sleutel vormen tot succesvolle personalisatie. Lees hoe je b2b gebruikers activeert middels personalisatie, hoe je data voor b2b personalisatie vergaard en op welke manier je b2b gebruikers segmenteert voor personalisatie. Daarnaast lees je over de valkuilen van personalisatie zodat je weet hoe je personalisatie in b2b tot een succes kunt maken!

Prijsvergelijkers ontevreden over aanpassing Google Shopping

Sinds kort kunnen andere prijsvergelijkers ook een plekje in de rij kopen bij Google Shopping. Twee grote prijsvergelijkers zijn niet van plan om hieraan mee te doen. Ze zien zichzelf meer als doorgeefluik en zijn van mening dat consumenten hierdoor niet goed worden geïnformeerd en geholpen. Geen eerlijk speeldveld dus. Beslist en Kieskeurig hopen dat de Europese Commissie met strengere eisen komt. Lees er meer over op NOS.nl.

Beschouw SEO en Content als 1 voor de beste resultaten!

SEO en Content worden binnen De Nieuwe Zaak al een tijdje gezien als samenhangend. Content is namelijk minder waard als het niet goed vindbaar is voor de doelgroep. Haak daarnaast ook andere disciplines en kanalen waaronder Social en Email aan voor maximaal resultaat. Gebruik tot slot data om meetbaar te maken wat je doet en wat er voor verbetering vatbaar is. Lees verder op SearchEngineLand voor deze en andere tips.

Micro-influencers: als zij het doen, moet het wel tof zijn

Micro-influencers zijn bloggers en vloggers die zich richten op een niche. Doordat zij zich focussen op een specifiek segment, hebben ze vaak een minder groot bereik. Daarentegen is de relatie met hun volgers vaak beter. Wat de voor- en nadelen zijn van micro-influencers lees je in de blog van Barbara Kuiper van Digital Marketing Professionals.

Kaaswinkel met livestream store scoort een hit!

ABN Amro laat zien hoe je kleine retailers kunt helpen met inzichten uit de markt. De bank gaf Kaans’ kaashandel een livestream store en scoorde daarmee een internationale hit. Vanuit diverse landen stroomden de bestellingen binnen. Waarom ABN Amro dit deed lees je op MarketingOnline.

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak