ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 42

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 42

Beau Feijen   •  20 oktober 2017

Hoe zet je video’s succesvoller in, 13 e-mailmarketingtips voor dit najaar en hoe ziet de IT afdeling er van de toekomst uit? Dit en meer bespreken we in de ecWeekend van week 42.

Video’s succesvoller inzetten op landingspagina’s

Veel mensen verwarren een landingspagina vaak met de homepagina. Een homepagina kan meerdere doelen hebben terwijl een landingspagina vaak één doel heeft: converteren. Video is een krachtige conversie tool omdat ze de aandacht trekken maar ook omdat complexe boodschappen kort uitgelegd kunnen worden. Lees deze tips op Jeffbullas om video nog succesvoller in te zetten.

Video voor conversieboosten

De IT afdeling: klein, snel en gespecialiseerd

Meestal denken we bij de IT afdeling niet aan klein, snel en gespecialiseerd. We denken eerder aan log, hiërarchisch en algemeen. Digitalisering en klantgerichtheid hebben echter ook zijn uitwerking op de IT afdeling. Forrester geeft 5 belangrijke factoren die bepalend gaan zijn voor de toekomst van de IT afdeling. Lees op CIO meer over deze factoren en hoe je de eerste stapjes kunt maken naar deze verandering.

Nieuw op Facebook: dynamische advertenties

“Hoe ziet de perfecte Facebook-advertentie voor mijn doelgroep eruit?” Een lastige vraag waar Facebook-adverteerders veel tijd aan besteden en continu mee worstelen. Facebook heeft onlangs een splinternieuwe feature gelanceerd die dit een stuk makkelijker maakt. Een feature waar veel Facebook-adverteerders al lang op zaten te wachten, namelijk dynamische advertenties. Lees meer op Frankwatching. 

Analytics voor apps: een introductie tot Firebase Analytics

Eerder dit jaar stapte Google af van Google Analytics for mobile. Sindsdien moeten nieuwe gebruikers mobiele applicaties meten met Firebase Analytics. Firebase Analytics biedt de mogelijkheid om het gedrag van de gebruikers van je app te meten en te monitoren. De tool biedt een andere weergave dan wat we gewend zijn in Google Analytics. Lunametrics geeft je een introductie in de Firebase rapportages.

Google neemt de crawler op de schop

Onlangs is er meer bekend geworden over de update van de GoogleBot die je pagina’s crawlt. Wordt er al lang gesproken over het uitvoeren van JavaScript door de crawler, met de nieuwe crawl engine is het echt zo ver. De nieuwe crawler rendert de pagina voordat de indexering plaats vindt. Dit renderen gebeurt met Chrome versie 41. Dit betekent dat SEO experts zelf kunnen testen hoe de crawler de pagina zal zien. Moz.com gaat hier dieper op in.

13 e-mailmarketing tips voor dit najaar

De laatste maanden van het jaar zijn voor veel bedrijven enorm belangrijk. Sinterklaas, Kerst, Black Friday, Cyber Monday … waarmee ga jij je successen behalen? Dit artikel van OptinMonster geeft je 13 bruikbare tips om echt te knallen dit jaar. Laat je hier inspireren en doe er je voordeel mee.

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak