ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 43

Beau Feijen   •  27 oktober 2017

Deze week praten we je bij over gerelateerde content voor ‘saaie’ bedrijven, de 6 belangrijkste e-mailtrends voor 2018 en de release van .NET Standaard. Dit en meer bespreken we in de ecWeekend van week 43:

De 6 belangrijkste e-mailtrends voor 2018

Wat gaat er in 2018 gebeuren op het gebied van e-mailmarketing? De bewustwording van klantdata door de AVG/GDPR-wet. Personaliseren op basis van voornaam is niet meer voldoende, in 2018 is personaliseren en segmenteren op basis van de customer journey van de klant de nieuwe trend. Lees in dit artikel van Smartinsights alle trends.

Gerelateerde content voor ‘saaie’ bedrijven

Content is nog steeds een lastig onderwerp voor bedrijven. Meestal komen bedrijven niet verder dan merkcontent, meestal in de vorm van advertorials. Voor bedrijven met minder merkwaarde, wordt gerelateerde content steeds belangrijker. Bijvoorbeeld een koffer-fabrikant die content over reisbestemmingen aanbiedt of een auto verzekeraar die onderhoudstips geeft. Dit artikel van Moz geeft argumenten om met dit soort content aan de slag te gaan.

Advertising: 6x slim personaliseren in de customer journey

De meeste consumenten interacteren met gepersonaliseerde advertenties. Innovatieve segmentatie maakt het mogelijk om consumenten te matchen met producten waar ze op dat moment écht naar op zoek zijn. Ook kun je hiermee op datzelfde moment een gepersonaliseerde boodschap tonen aan die consument. Op Frankwatching lees je 6 manieren om op de voorkeur van de consument in te kunnen spelen.

Linker schermhelft wordt het meest bekeken

Om te bepalen waar mensen meestal hun ogen richten, keken ze bij NNGroup naar de X & Y-coördinaten van meer dan 130.000 oogfixaties en telden hoeveel van deze in de verschillende gebieden van het scherm vielen. Hieruit is gebleken dat de linkerhelft van het scherm in veel gevallen het meest wordt bekeken. In dit artikel wordt per type pagina’s uitgelegd hoe dit precies zit.

Geavanceerd meten van zoekopdrachten op je site

Google Analytics maakt het gemakkelijk om zoekopdrachten op je website door te meten op basis van zogeheten parameters. Maar wat als je website beschikt over een complexe zoekbalk met suggesties, auto-complete? Of als je zoekfunctie geen parameters gebruikt? Je zult deze complexe zoekopdrachten op andere manieren moeten meten. Lunametrics legt uit hoe je Event Tracking kunt gebruiken om complexe zoekfunctionaliteit door te meten in Google Analytics.

Nieuw: .Net Standaard 2.0!

Microsoft lanceert versie 2.0 van .NET Standaard, met deze release komt onder andere .Net Core 2.0, ASP.NET Core 2.0 en Entity Framework Core 2.0. Microsoft geeft aan dat in deze release van het framework het aantal API’s verdubbeld is waardoor .NET 4.6.1 projecten eenvoudiger gemigreerd kunnen worden. Er worden meer platformen ondersteund o.a. Mono 5.4, Xamarin iOS 10.14, Xamarin.Mac 3.8 en Xamarin.Android 7.5 en er zijn aanzienlijke performance verbeteringen doorgevoerd.

 

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak