ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 50

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 50

  •  16 december 2016

Deze week praten we je onder andere bij over e-mail marketingtrends, het centraal staan van data middels DMP en de welbekende kreet ‘content is king’. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 50:

Creativiteit is ook voor jouw IT Strategie belangrijk!

Welk systeem heb jij recentelijk ingevoerd in jouw IT infrastructuur? Was het een vervanger van een bestaande applicatie? Heb je nagedacht over de onderliggende vraag en daarmee een nieuwe, passende oplossing ontworpen en uitgewerkt? Gedreven door nieuwe producten of diensten is ook het landschap van uw IT omgeving aan verandering onderhevig. Hoe creatief en brekend durf jij deze veranderingen aan te gaan? Lees er op Cio meer over.

Vier vragen over DMP’s die iedere klant gaat stellen.

Wat is een Data Management Platform (DMP) precies? En wat kun je ermee? Dit artikel op Emerce gaat verder in op deze vragen. Voorbeelden van wat je met een DMP kan zijn bijvoorbeeld het personaliseren van marketingcampagnes en cross-device en channel sequencing. Ook wordt het efficiënter om te bepalen welke klanten interessant zijn om te targeten, en kan een DMP leiden tot extra klantinzichten. Daarnaast komen de beperkingen en het toekomstperspectief van DMP’s aan bod.

4 trends voor e-mailmarketing in 2017

Marketing automation, data-analyse, attribution, lead scoring en artificial intelligence. Klinkt technisch en voor veel marketeers een brug te ver. Waar moeten we in het nieuwe jaar op focussen? Focus op meer 1-op-1 personalisatie en communicatie, leg de focus op kleinere en krachtige boodschappen. Benieuwd naar de andere tips? Frankwatching vertelt hier meer over.

Het belang van conversie optimalisatie in e-commerce

VWO interviewde Johann van Tonder, eigenaar van een conversie optimalisatie bureau, over het hoe en wat van conversie optimalisatie in e-commerce. Johann bespreekt optimalisatiedoelen, verschillende typen e-commerce bedrijven en de overeenkomsten en verschillen hiertussen. Ook vertelt hij over cross-sell, upsell en het belang van goede productteksten en foto’s. Meer weten? Lees gauw verder.

Searchmetrics study: content belangrijker, backlinks minder belangrijk

Searchmetrics heeft deze week de resultaten van hun rankingfactors-studie bekend gemaakt. In dit onderzoek zijn de top 20 zoekresultaten voor 10.000 zoekwoorden op Google.com onderzocht. Belangrijkste conclusie: Content, en met name de relevantie van de content wordt content-is-kingsteeds belangrijker terwijl backlinks minder belangrijk worden. De belangrijkste uitkomsten van het onderzoek lees je op Searchengineland.

 

Wat vind jij van de ecWeekend?

  

Goed weekend!

Auteur

Mirle is marketing & communicatie medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen De Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!