ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 51

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 51

  •  23 december 2016

Deze week praten we je onder andere bij over de SEO & digital trends voor 2017 en 5 gemiste kansen in e-mailmarketing. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 51:

Alles wat je moet weten over reviews op je site

Nick Kolenda analyseerde 12 miljoen customer reviews en vatte zijn resultaten samen in één grote blogpost. Hij legt uit hoe je om kan gaan met negatieve reviews, hoe je ervoor zorgt dat bezoekers een nette en bruikbare review achterlaten en hoe je reviews nog relevanter en betrouwbaarder maakt voor potentiële kopers. Lees alle inzichten na op Nickkolenda!

Tijd besparen met doelgroeplijsten op campagneniveau

Zoals bekend kan tijd besparen met remarketinglijsten voor zoekadvertenties. Hierdoor kan je je campagnes afstemmen op mensen die eerder met uw bedrijf in contact zijn gekomen. Tot voor kort was dit een tijdrovende klus. Daarom is vanaf nu de mogelijkheid om dit toe te passen op campagneniveau, zodat het eenvoudiger wordt op grotere schaal campagnes te beheren en optimaliseren. Op Adwords gaan ze hier dieper op in.

5 gemiste kansen in e-mailmarketing

Gepersonaliseerde e-mailmarketing, waarbij de klant de regie heeft over wat hij/zij ontvangt en wanneer. Het is niets nieuws en marketeers hebben dit scherp op hun vizier staan. Toch blijkt de praktijk weerbarstig. De volwassenheid van e-mailmarketing bij e-commercebedrijven, laat soms te wensen over. Gelukkig staat het nieuwe jaar voor de deur en kunnen er weer goede voornemens genomen worden. Wat doe jij om je e-mailmarketing te professionaliseren? Lees op Frankwatching 5 kansen die je in 2017 kunt oppakken.

De SEO & digital trends voor 2017

rondje-2017Google gaat langzamerhand steeds meer richting een mobile-only wereld. Dit is dus één van de trends waar je in 2017 echt op moet inspelen. Andere trends die SEO Expert Gianluca Fiorelli ziet zijn: voice search, local search en video/images search. Dit zijn dan ook de zaken op SEO gebied waar je in 2017 je focus op moet hebben. Lees alle SEO trends voor 2017 in de blog op Moz!

Minder budget naar display advertenties door marketingattributie

email-rondjeUit het onderzoek blijkt dat er een afname is van voornamelijk Display advertenties. Dit is het resultaat van een slechte of verkeerde attributie. Het effect van display advertenties is van nature moeilijk te meten. Bijvoorbeeld brand-awareness is enorm sterk, maar zorgt niet voor klikken. Op Emerce gaan ze hier verder
op in.

 

Wat vind jij van de ecWeekend?

  

Goed weekend!

Auteur

Mirle is marketing & communicatie medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen De Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!