ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 52

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 52

  •  30 december 2016

Waarom wordt overstappen van HTTP naar HTTPS nóg belangrijker, moet je AdWords campagnes opsplitsen en hoe verbeter je e-mail teksten? Antwoord op deze vragen vind je in de ecWeekend van week 52:

Een datamanagement platform in 2016 2017

Alle blogs stonden er vol van. Datamanagementplatformen gaan het worden in 2016. Toch heeft niet elk bedrijf hierin vooruitgang geboekt. In deze blog van Emerce lees je de blokkades en mogelijkheden die deze platformen kunnen bieden in 2017, een jaar om opnieuw deze uitdaging te tackelen. Tevens wordt er al over het ‘plug and play’ platform gesproken dat de nieuwe standaard kan worden binnen datamanagement.

Van HTTP naar HTTPS belangrijk voor beveiligd inloggen

Een tijdje terug gaf Google te kennen dat sites over moesten stappen van HTTP naar HTTPS. Hiermee zou ook een rankingboost gepaard gaan. Deze week is daar een aankondiging bijgekomen. De webbrowser Chrome (versie 56 en hoger) zal HTTP pagina’s waar inloggegevens en creditcardgegevens worden bewaard worden als ‘Not Secure’ aanduiden. Search Engine Land bespreekt het belang van overstappen naar HTTPS.

UX trends voor 2017

In dit artikel van Useful Usability geven enkele UX experts hun visie op de ontwikkelingen in 2017. Belangrijkste ontwikkeling is nóg meer focus op mobile first en de omnichannel beleving en daarmee het centraal zetten van de eindgebruiker. Een andere trend is dat Virtual en Augmented Reality, langzaam maar steeds meer geadopteerd zullen gaan worden in 2017.

Moet je AdWords campagnes opsplitsen in mobile, desktop en tablet?

Met de komst van enhanced campaigns waren device gedreven campagnes niet meer op te zetten in Google AdWords. Sinds kort kun je met bid modifiers dit alsnog opzetten en streven naar een nog betere segmentatie. Maar wat zijn eigenlijk de voor- en nadelen van deze strategie? Lees er alles over op Search Engine Land!

4 tips om je e-mail teksten te verbeteren

Als e-mailmarketeers hebben we het wel eens over de ‘1-op-1 beleving’ die we onze abonnees willen bieden. In de meeste gevallen gaat het dan om relevantie. Maar er is een ander belangrijk facet. Namelijk de teksten in je e-mail. De vier tips in deze blogpost van Litmus helpen je bij het schrijven van teksten voor e-mail. Het doel is meer menselijke teksten die natuurlijker aanvoelen. Alsof je de boodschap 1 op 1 aan je klant overbrengt.

De reïncarnatie van het beperkte internet?

Het is alweer bijna 20 jaar geleden dat PTT Telecom Het Net is gestart. Een ‘nationaal intranet’ aldus Wikipedia. Oud klanten kennen vast het gevoel van beperking en weten dat er meer is. Voor overheden anno 2017 lijkt het een ideaal beeld en is het maar de vraag of het huidige internet bij deze zelfde overheden in veilige handen is. Wat kun je er aan doen? Wired legt het uit.

Wat vind jij van de ecWeekend?

  

Goed weekend!

Auteur

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!