Eventverslag: Data Driven Commerce 2017

Eventverslag: Data Driven Commerce 2017

  •  14 februari 2017

Afgelopen donderdag 9 februari 2017 was het zover: de tweede editie van Data Driven Commerce vond plaats. In DeFabrique in Utrecht kwamen ondernemers, marketeers en dataspecialisten samen om te ontdekken hoe marketingbeslissingen, op basis van data, hun organisaties doen groeien en de klanttevredenheid doen verbeteren. In dit eventverslag vind je een korte samenvatting.

Laat de kassabon spreken
Door: Valentijn Bras (Scoupy)

Valentijn Bras, oprichter van en werkzaam bij Scoupy, nam ons in zijn verhaal mee in de inzet van échte personalisatie. Aan de hand van een aantal praktische voorbeelden legde hij uit dat echte personalisatie een waardevolle bijdrage levert aan de realisatie van aankoopdoelstellingen. Het bijzondere aan dit verhaal is dat Scoupy fysieke aankopen succesvol koppelt aan online communicatie – en andersom.

> Bekijk de presentatie

Bereik de juiste doelgroep door data
Door: Dylan Schuyt (Google)

Dylan Schuyt is werkzaam als Global Product Lead bij Google waarbij hij verantwoordelijk is voor het uitrollen en testen van nieuwe technologie voor Display producten. In zijn presentatie vertelde hij ons hoe Google doelgroepen real-time (en wereldwijd) kan identificeren. Ook gaf Dylan praktische tips over hoe je als organisatie zelf gebruik kan maken van deze waardevolle data door het inzetten van een aantal handige features.

> Bekijk de presentatie

De kracht van cognitieve technologie voor het creëren van ultieme klantervaringen
Door: Neelam Kharay (SME Europe)

Neelam Kharay is werkzaam als European Customer Analytics Specialist bij SME Europe. In haar sessie benadrukte ze het belang van de juiste technologie voor waardevolle data gedreven inzichten en gaf ze als voorbeeld de all-in-one tool van IBM Watson. Volgens Neelam’s visie ben je alleen met een tool die alle data gedreven inzichten verzamelt in staat om ultieme klantervaringen te creëren.

> Bekijk de presentatie

Data als brandstof voor zinvolle consumenten dialogen
Door: Kristoffer Ewald (metapeople)

Kristoffer Ewald, digitaal strategist en group CIO bij metapeople, deelde in zijn presentatie zijn inzichten en toekomstverwachtingen om uiteindelijk te komen tot een optimale synergie tussen data, technologie en ‘merk creatieven’. Volgens Kristoffer kan je alleen dan een succesvolle data gedreven e-commerce aanpak realiseren.

> Bekijk de presentatie

De waarde van zeer nauwkeurige instore navigatie en instore analytics
Door: Kevin Raaijmakers (Philips)

Kevin Raaijmakers is werkzaam als Marketing Manager bij Philips Lighting, waarbij hij verantwoordelijk is voor het introduceren van nieuwe proposities en technologieën die LED mogelijk maakt. In zijn presentatie nam Kevin ons mee in de wondere wereld van licht en de voordelen die het biedt voor organisaties. Aan de hand van een praktisch voorbeeld vertelde hij ons hoe licht kan helpen om conversies te verhogen.

> Bekijk de presentatie

 

Auteur

Mirle is marketing & communicatie medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen De Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!