Google Analytics User Conference 2016

Google Analytics User Conference 2016

  •  26 april 2016

Ook dit jaar zijn we als De Nieuwe Zaak weer bij de Google Analytic User Conference (GAUC) geweest. De GAUC is het 2 daagse Google Analytics event, bestaande uit een Trainings dag en een Conferentie dag, waarin alle nieuwste ideeën en ontwikkelingen worden gedeeld. Bekende sprekers zoals Jeff Sauer (Jeffalytics), Daniel Waisberg (Google), en Yehoshua Coren (Analytics Ninja) en Google Partners waren aanwezig om leerzame dagen te verzorgen. Hier volgt een korte samenvatting van een aantal inspirerende sessies die wij hebben bijgewoond:

Automatiseer je Analytics – Jeff Sauer

Jeff Sauer attendeerde de aanwezigen er op dat je er met data nog lang niet bent. Onderstaande figuur geeft dit duidelijk aan. Vanaf data zijn er nog verschillende niveaus voordat wijsheid bereikt wordt: Data, Informatie, Kennis, Inzichten, Wijsheid. Daarbij adviseert hij om als analist het werk rond om de eerste niveaus te automatiseren, zodat je je bezig kan houden met het toevoegen van waarde voor je businesscase.
blog wouter

TITE Matrix: een raamwerk voor het analyseren van data – Daniel Waisberg

Een data punt is totaal niet zinnig om te begrijpen hoe de dingen werken, maar een grote berg statistieken helpt ook niet. Daniel Waisberg legde aan de hand van het TITE framework uit waarom context de sleutel is om statistieken actie gericht te maken. Hierbij is het belangrijk om de invloed van zowel interne als externe factoren mee te nemen.

tite matrix

Strategische en tactische implementatie en analyse technieken – Yehoshua Coren

Yehoshua de analytics ninja liet zien hoe geavanceerde features geïmplementeerd moesten worden. En gaf praktische tips vanuit GA. Hier zijn er twee:
1) Gebruik aangepaste dimensies en statistieken om context te creëren voor je bezoekers data.
2) Segmenteer je bezoekers op “Wie zijn het?/ Wat weten we over ze?”  en “Wat is hun intentie?” vanuit daar kun je optimalisatie kansen spotten.

Daarnaast waren er ook verschillende online marketing bureaus vertegenwoordigd die kun kennis deelde. Zo werd er ingegaan over het combineren van on- en offline data. Door te gebruik te maken van correlaties, het Google Analytics measurement protocol en de samenwerking van on- en offline data. www.guac.nl. Kom je volgend jaar ook?

Auteur

Wouter van der Heijden is Digital Analytics Consultant. Binnen De Nieuwe Zaak houdt hij zich bezig met het continu optimaliseren van resultaten op basis van data-analyse en bewezen klantinzichten.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2019 De Nieuwe Zaak