Webinar: Data is cool… maar hoe levert het waarde op?

Webinar: Data is cool… maar hoe levert het waarde op?

  •  8 februari 2021

“I wish that I could be like the cool kids, ’cause all the cool kids, they seem to fit in. I wish that I could be like the cool kids, like the cool kids.”

Overal om je heen hoor je de meest waanzinnige verhalen over de enorme waarde van data. Bedrijven zitten op een pot met goud, data is het nieuwe olie en data-gedreven “cool kids” veroveren in hoog tempo de wereld. Dat klinkt allemaal heel leuk, maar hoe kan ik data waardevol maken voor ons bedrijf? Veel bedrijven worstelen met de vraag: waar moet ik mee beginnen? Hoe zorg ik ervoor dat de randvoorwaarden aanwezig zijn om data daadwerkelijk waarde toe te laten voegen? Daarvoor is het belangrijk om een gedegen data strategie op te zetten.

De valkuil voor veel bedrijven is een customer data platform te kopen of een data scientist aannemen “omdat iedereen dat doet”. Per slot van rekening, als de “cool kids” dit doen dan zal het wel goed zijn toch? Data tools en slimme mensen zijn echter maar een deel van de randvoorwaarden die je nodig hebt om data-gedreven te gaan werken. Eerder schreven we al over hoe ons data maturity model zorgt voor gebalanceerde groei, zodat je straks niet opgescheept zit met een dure tool maar dat je ook de processen hebt om waarde uit die tool te halen.

In dit webinar leggen we aan de hand van een case uit hoe je op een gestructureerde manier met data aan de slag kan gaan. Zodat je straks als bedrijf écht past binnen de groep van data-gedreven “cool kids”.

Kijk nu het webinar terug

Het webinar over waarde halen uit jouw data is reeds live gegeven. Digital Marketing Strateeg Jeroen van Eck en Data Scientist Frank Beke legden in 30 minuten het data maturity model uit en de stappen die jij met jouw organisatie kunt zetten om meer waarde uit jouw data te halen. Kijk hem nu terug!

Webinar terugkijken

Auteur

Mirle is marketing & communicatie medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen De Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2021 De Nieuwe Zaak