De Nieuwe Zaak ontwikkelt op het gebied van kwaliteit

De Nieuwe Zaak ontwikkelt op het gebied van kwaliteit

  •  23 mei 2019

Afgelopen week namen we de tijd om ons te ontwikkelen. Een aantal keer per jaar organiseert De Nieuwe Zaak voor alle medewerkers een interne trainingsdag, ook wel DNZ Academy. Tijdens deze dagen komen allerhande onderwerpen aan bod: van DISC-trainingen tot HTML en van agile werken tot presentatievaardigheden. Vorige week stond in het teken van het onderwerp kwaliteit.

Benieuwd naar de aftermovie? Bekijk hem hier!

Tijdens de DNZ Academy hebben we het niet over kwaliteit gehad, we hebben kwaliteit gedaan. Deze dag heeft alle medewerkers op hun eigen manier geholpen om de kwaliteit te verhogen, op heel diverse gebieden. We begonnen de dag met een presentatie van militair Jay Bijl. Hij vertelde over het kwaliteitsdenken van een verkenner achter de vijandelijke linie. Blindelings vertrouwen op je maten/teamgenoten is een must! Daarna werden er meerdere trainingen en workshops gegeven. Je kon kiezen uit een intensieve dagtraining over visualiseren & communiceren, waarin je handige tips en trics kreeg over het schetsen van jouw ideeën. Ook was er de keuze voor een samengesteld programma met een aantal losse trainingen over bijvoorbeeld timemanagement en het maken van keuzes als je emmer dreigt over te lopen, of tips en trips binnen Excel die je altijd al eens hebt willen weten. Tevens volgden een aantal teams een SPIN & DISC training. Je kon daarnaast een sprekersbootcamp volgen, waarbij geleerd werd hoe je op een betere, zelfverzekerdere manier kunt presenteren of men ging de strijd aan in een hackathon. Het team dat de hackaton gewonnen heeft bouwde een app die het meest feature complete was en waarbij samenwerking in het team hoog in het vaandel stond. We sloten de dag af op een kwalitatieve (lees: competatieve) manier, middels een race in verschillende teams.

Al met al was de hele dag erop ingericht om bewustzijn rondom kwaliteit te blijven herhalen. Want, zoals Aristoteles ooit zei: “Kwaliteit is geen daad, het is een gewoonte”.

Wil je meer weten over De Nieuwe Zaak als werkgever? Ga naar werkenbijdenieuwezaak.nl!

Auteur

Mirle is marketing & communicatie medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen De Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2019 De Nieuwe Zaak