De Nieuwe Zaak blij met €700.000 voor regio Zwolle

Johan Keurentjes   •  24 mei 2017

De Nieuwe Zaak is initiatiefnemer van e-commerce regio Zwolle en heeft een behoorlijke bijdrage geleverd aan het verkrijgen van een subsidie om e-commerce binnen de regio Zwolle te versterken. Directeur Johan Keurentjes is namens De Nieuwe Zaak bovendien lid van de stuurgroep die dit initiatief coördineert.

Om e-commerce binnen de regio Zwolle te versterken heeft het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OC&W) zevenhonderd duizend euro toegekend aan de regio. Het initiatief voor deze subsidieaanvraag kwam van het Topcentrum e-commerce. Dit is een samenwerkingsverband tussen onderwijsinstellingen, overheden en 28 bedrijven waaronder De Nieuwe Zaak. De bijdrage van het ministerie wordt gebruikt om gezamenlijk zoveel mogelijk studenten en werknemers op mbo- en hbo-niveau blijvend te scholen voor banen in de e-commerce. Daarmee wordt tevens inhoud gegeven aan een leven lang ontwikkelen.

Over het Topcentrum e-commerce
Het samenwerkingsverband Topcentrum e-commerce ontwikkelt nieuwe opleidingen en organiseert regelmatig inhoudelijke bijeenkomsten waaronder masterclasses, bedrijfsbezoeken, hackathons, gastcolleges en studentprojecten. De regio Zwolle is een van de regio’s in Nederland waar de meeste e-commerce bedrijven zijn gevestigd. Deze bedrijven zijn zowel nationaal als internationaal actief. Voorbeelden ervan zijn De Nieuwe Zaak, IQ Media, Yourhosting en Wehkamp, allen vertegenwoordigt in het Topcentrum. Samen met nog 24 andere ondernemers, vijf onderwijsinstellingen (Deltion College, Landstede, Cibap, Friese Poort en Windesheim), Kennispoort Regio Zwolle, Provincie Overijssel en de 20 gemeenten van Regio Zwolle spannen zij zich de komende vier jaar in om goed opgeleide mensen te hebben en te houden om zo aan de klantvraag te kunnen blijven voldoen.

Subsidie uit Regionaal Investeringsfonds (RIF)
Het ministerie van OC&W heeft een substantieel deel van de totale investering beschikbaar gesteld voor de uitvoer van het project. De samenwerkende partijen nemen de overige 70% van de kosten van het project voor hun rekening, met een substantiële bijdrage vanuit het bedrijfsleven. Een van de doelstellingen van het Topcentrum e-commerce is het beter laten aansluiten van het onderwijs op de arbeidsmarkt en dat wordt dankzij deze bijdrage nog sneller realiteit. De verkregen subsidie bestrijkt een periode van vier jaar, wat betekent dat het Topcentrum e-commerce in stroomversnelling de plannen kan uitvoeren. Bovendien stimuleert het de samenwerking binnen de sector en heeft het een gunstige invloed op de regio als het gaat om de versterking van de positie als ‘dé e-commerce regio van Nederland’.

 

 

Johan Keurentjes is partner bij De Nieuwe Zaak. Binnen de directie is hij verantwoordelijk voor het voortzetten van de snelle groei van de organisatie, plus de aansturing van de marketing teams.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak