Waar irriteert u zich aan tijdens het webwinkelen?

Waar irriteert u zich aan tijdens het webwinkelen?

Menno Dijk   •  14 augustus 2009

Iedereen irriteert zich wel eens aan iets in een webshop of tijdens / na het webwinkelen. Een aantal van die irritaties zijn gebaseerd op subjectiviteit; wat door de één als superhandig wordt ervaren, kan voor de ander de reden zijn om weg te klikken. Op dat moment is het de kunst om als web retailer ervoor te zorgen dat in iedergeval de doelgroep / meest potentiële klant op je site blijft.

visuals_irritatie[1]

Maar er zijn ook irritaties die subjectiviteit en meningen overstijgen. Dingen die door bijna iedere gebruiker als irritant worden ervaren. Ik heb een aantal collega’s, vrienden en familie naar drie dingen gevraagd die hen het meest irriteren tijdens of na het webshopppen, en daar is onderstaande top 10 uit gekomen. Internet ondernemers opgelet, dit kon u nog wel eens meer orders opleveren

De Top 10 ‘meest irritante zaken tijdens of na het webwinkelen’ ziet er als volgt uit:

1. Onduidelijkheid over levering, vooral levertermijnen

2. Onvoldoende productinformatie

3. Als de back-knop van de browser niet werkt

4. Webwinkels die niet reageren op vragen / Traag reagerende klantenservice

5. Achteraf geen informatie over de voortgang of status van de order

6. Onduidelijk vermelden van artikel voorraad/voorraad niet actueel bijhouden

7. Onnodig opnieuw invullen van gegevens tijdens afrekenproces

8. Traag ladende pagina’s

9. Oneindig moeten bladeren in overzichten van producten

10. Onduidelijke navigatie

Kun jij je hierin vinden? Klopt de volgorde qua irritatie een beetje? En belangrijker nog; wat irriteert jou nou tijdens of na het kopen van producten op het internet? Laat je top 3 achter in de comments zodat jij webshop eigenaren kunt laten weten wat jou nou écht irriteert tijdens of na het webwinkelen…

Menno Dijk is sinds 2007 werkzaam bij De Nieuwe Zaak als Designer. Binnen De Nieuwe Zaak houdt hij zich bezig met het bedenken en ontwerpen van verfrissende en converterende webshops, websites en online campagnes.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak