Van handmatig proces naar Automatische Data Analyse (ADA)

Van handmatig proces naar Automatische Data Analyse (ADA)

  •  5 juni 2020

Als je relevanter wil communiceren met jouw klanten begint dat met je klanten beter te leren kennen. Daarvoor kun je de data die je al over hun hebt verzameld (zoals de orders op individueel klantniveau) analyseren. Dit kan bijvoorbeeld middels een RFM-analyse. Data analyses zoals een RFM-analyse worden echter vaak éénmalig ingezet als momentopname. Voor meerdere momenten worden deze elke keer handmatig uitgevoerd. Hier heeft De Nieuwe Zaak een oplossing voor: Automatische Data Analyse (ADA). Deze oplossing automatiseert dit proces en kan regelmatig data toevoegen aan een klantprofiel. Dit scheelt een hoop tijd en is effectiever.

Wat is ADA?

Geautomatiseerde Data Analyse is een oplossing op basis van Microsoft Azure Services en intelligente analyses van De Nieuwe Zaak. Om geautomatiseerde segmentaties en analyses uit te kunnen voeren, voeren wij de volgende stappen uit:
1. Waardevolle analyses bepalen en databronnen koppelen (ontsluiten en transformeren)
2. Geautomatiseerde segmentaties of analyses uitvoeren en beschikbaar maken
3. Kanalen koppelen en segmentaties en analyses toepassen binnen kanalen

Wat kun je met ADA?

Met ADA heb je alle data op één plek in de cloud. Je kunt eenvoudig databronnen, analyses en kanalen toevoegen en je hebt zelf de mogelijkheid om te segmenteren. Hierdoor kun je relevanter targetten en communiceren met jouw doelgroep, wat leidt tot hogere conversies.

Waarom kiezen voor ADA?

ADA is een laagdrempelig customer data platform (CDP) en is uit te breiden met andere bronnen, analyses en kanalen. Ideaal voor organisaties die willen starten met data intelligence. De algoritmes en analyses zijn transparant en onder andere beschikbaar via een API, een dashboard én gewoon te downloaden als CSV.

Meer weten over ADA

We schreven onlangs een blogserie ‘Van verzamelen naar doen’, over hoe je data kunt gebruiken om je klant te kennen en deze kennis toe te passen om relevanter te worden. Het laatste blog uit deze serie gaat over ADA, dus lees snel meer als je hierin geïnteresseerd bent!

Lees meer

Auteur

Mirle is marketing & communicatie medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen De Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2020 De Nieuwe Zaak