Webinar: Hoe om te gaan met kanaalconflicten

Merlinde Blei   •  17 oktober 2017

Op donderdag 2 november organiseren wij ons eerste webinar, dat in het teken staat van het thema ‘kanaalconflicten’.

Voor fabrikanten en groothandels lijkt het een aantrekkelijk scenario: starten met directe verkoop aan de eindklant via digitale kanalen. Door het overslaan van een stap in de keten optimaliseer je namelijk eenvoudig de marge. Maar hoe aantrekkelijk is dit scenario als je daarmee mogelijk de goede relatie met je huidige ketenpartners op het spel zet?

Bekende merken als Floris van Bommel, Nike en Brabantia hebben de stap naar directe verkoop gemaakt en hanteren daarbij ieder hun eigen strategie om met het kanaalconflict om te gaan. Welke strategie past bij jouw organisatie? En voor welke uitdagingen sta je als zowel de fabrikant, groothandel als retailer dezelfde eindklant bedienen?

Tijdens het webinar op 2 november bespreken we de 4 verschillende e-commerce strategieën voor directe verkoop, en hoe je deze inzet om een win-win situatie voor jou én je ketenpartners te creëren!

Ben jij ook online tijdens ons webinar op donderdag 2 november?

Schrijf je hier in!

Merlinde is Marketeer. Binnen De Nieuwe Zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling en ondersteuning van alle corporate marketing- en communicatie uitingen.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak