ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 48

Tom Obdam   •  1 december 2017

Het einde van A/B testing in AdWords, jouw webshop onbereikbaar?  Dit en meer bespreken we in de ecWeekend van week 48:

Het einde van A/B testen in AdWords?

SEA-icoon Martin Rottgerding is van mening dat de traditionele manier van advertenties optimaliseren niet werkt en dat we dit beter aan Google kunnen overlaten. Dit gaf hij aan tijdens de Europese variant van het PPC-congres Herconf in London. Hij geeft 5 argumenten om het voordeel van de twijfel te geven voor “Optimize ad roatation”. Benieuwd welke argumenten dit zijn? Lees hier meer over op Emerce.

Jouw webwinkel binnenkort onbereikbaar?

Netneutraliteit zorgt er voor dat jouw webwinkel net zo goed bereikbaar is als die van Bol, Amazon of je grootste concurrent. De Amerikaanse toezichthouder heeft een concreet voorstel liggen om deze neutraliteit af te schaffen om marktwerking zijn ding te laten doen. 200 Amerikaanse bedrijven (waaronder Twitter en AirBnB) hebben een protest aangetekend om te voorkomen dat providers in de toekomst gaan bepalen welke webwinkel je wel of niet kunt bezoeken aldus Tweakers.

Prototype testen met je oude website

Om een goede website neer te zetten is het van belang de voorkeuren van je bezoekers te begrijpen. Maar hoe kun je usability testen voor een website die je nog niet hebt gebouwd? In twee en een halve minuut geeft Hoa Loranger van Nielsen Norman Group twee praktische tips over laagdrempelig prototypetesten. Onderschat niet wat je kunt leren van bestaande websites en functionaliteiten.

Antwoord op een volle inbox.

Door lezers te laten betalen voor een micro interactie, afhangende van het type lezer of de bekendheid met het bedrijf zou de ene persoon beloond worden voor het bekijken van een e-mail. De ander ontvangt een vergoeding voor het uitvoeren van een specifieke taak. Minder spam en hogere betrokkenheid. Lees het volledige artikel op Emerce.

Goed weekend!

Tom is Marketing Communicatie Medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen de Nieuwe zaak houdt hij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing- en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak